Provoz na železniční trati mezi Slavkovem a Loktem bude obnoven

Karlovy Vary - Po tříletých jednáních o obnově či zrušení železniční tratě z Lokte do Horního Slavkova se ministerstvo dopravy rozhodlo projekt obnovy podpořit. Vyplynulo to z jednání Hospodářské rady Sokolovska. Zatím ale není jasné, jestli železnici budou využívat i těžební společnosti k přepravě písku. A to je podstatné, jen tak by totiž provoz vlaků nebyl ztrátový.

Druhou variantou v jednáních byla výstavba cyklostezky v železničním koridoru. Provozovatele železnice ale přesvědčila studie, kterou vypracovalo Centrum dopravního výzkumu. Obnova trati by totiž měla přijít jen na 150 milionů korun, což je asi polovina původně odhadované částky.

Deset let nepoužívanou železnici poničili vandalové. Šrouby a části kolejí rozkradli zloději. Místy trať zasypalo kamení. Přesto má naději na obnovu. „Velké viadukty ocelové mosty jsou v relativně dobrém stavu,“ tvrdí autor dopravní studie Miroslav Vančura.

Provoz na trati bude alespoň mírně výdělečný, pokud ji budou používat těžební společnosti k přepravě kamení a písku. Předseda představenstva jedné z největších těžařských společností v regionu je ale přesvědčen, že přeprava po železnici bude příliš drahá. „Já náklad dostanu za dvě eura do Chodova na nádraží autem. Myslíte, že někdo pojede se stejným množstvím nákladu dvanáctkrát drezínou a bude to stát taky dvě eura,“ říká předseda představenstva KMK Granit a.s. Miroslav Kolbasa.

Podle náměstka ministerstva dopravy Vojtěcha Kocourka bude ale možné najít s těžaři společnou dohodu a na financích se domluvit. Studii, podle které je možné na opravu trati získat dotace z Evropské unie, teď pročítají zástupci Správy železniční dopravní cesty.

Vydáno pod