Praha převzala poslední novou soupravu metra M1

Praha - Pražský dopravní podnik převzal poslední novou soupravu metra typu M1 od společnosti Siemens, informovala o tom mluvčí podniku Ilona Vysoudilová. Celkem Praha od roku 2000 získala 53 těchto souprav, které jsou nasazovány na lince C. Výrobu vozů si pražský dopravní podnik (DPP) u Siemensu objednal ve čtyřech sériích v letech 1995 až 2007.

„Soupravy typu M1 tvoří významnou část našeho vozového parku. Kromě nezbytného komfortu pro naše zákazníky přinášejí i významné provozní úspory, zejména ve spotřebě elektrické energie,“ uvedl ředitel DPP Martin Dvořák. Výhodou vozů je podle něj i nižší hmotnost, díky které se koleje tolik neopotřebovávají.

Soupravy mají minimální životnost 30 let. Jedna souprava se skládá z pěti vagonů a měří přes 96 metrů. Váží 133 tun a může jet maximální rychlostí 80 kilometrů v hodině. Uveze 224 sedících lidí a dalších asi 1 240 stojících cestujících.

Vozové skříně byly sestavovány v závodě Siemensu v pražském Zličíně, v depu Kačerov pak byly dokončovány a zprovozňovány. Siemens zajišťuje pro Prahu také údržbu a servis těchto vozů.

„Na plánované trase D by mohly jezdit plně automatizované průchozí soupravy bez strojvedoucího tak, jak je to již běžné v mnoha evropských městech,“ uvedl Jan Maj z české pobočky společnosti Siemens.

Kromě nových souprav jezdí v pražském metru rekonstruované sovětské vozy, které jsou nasazovány na linkách A a B. Kompletní modernizace 93 souprav typu 81-71M, kterou měla na starosti plzeňská Škoda, trvala více než deset let a skončila letos. Prahu stála asi deset miliard korun.