Nejnebezpečnější přejezdy čekají úpravy

Praha – Nadace BESIP chystá úpravy šestnácti železničních přejezdů, které jsou podle statistik obzvlášť nebezpečné. Podle předsedy nadační správní rady Petra Šlechty připadá v úvahu zrušení části z nich, u zbylých chce nadace podnítit výměnu zastaralých technologií nebo zlepšení rozhledových poměrů. Práce na přejezdech by měly začít do měsíce.

Mezi nejvíce nebezpečné železniční přejezdy patří podle Nadace BESIP například křížení na pražském Zličíně, kde se kříží trať Praha–Hostivice s ulicí Za Dolejšákem, v Mělníku, kde se schází trať Kolín – Ústí nad Labem a Komenského ulice, v Šumperku na křížení trati Šumperk–Olomouc s ulicí Vikýřovická či přejezd na trati mezi Králíky a Červenou Vodou.

Zvýšit bezpečnost na přejezdech chce nadace ve dvou krocích. Zprvu se zaměří na samotné přejezdy. „Někde je přejezd, který snímá, jestli se vlak přibližuje, jinde je přejezd, který funguje na starých fotočidlech. U toho stačí, aby na čidlo napadalo listí, a blížící se vlak nezjistí,“ vysvětlil asistent správní rady Jan Huml. Prořezávat se budou také křoviny u křížení, které řidičům omezují výhled na trať. Zejména na polních cestách by měly přejezdy zcela zaniknout.

Druhá část kampaně bude zaměřena na prevenci. Řidiči i chodci si tak zopakují, jaké povinnosti mají při přejíždění nebo přecházení trati. „Jde o to si uvědomit váhu a brzdnou dráhu vlaku,“ zdůraznil Jan Huml. Osvětovou část kampaně připraví Nadace BESIP společně s Českou televizí a rozhlasem.

Vydáno pod