Do Moldavy vlakem už jen za zábavou

Moldava (Teplicko) – Krušnohorská železniční trať z Oseku do Moldavy v pracovní dny během školního roku osiří. Ústecký kraj bude v roce 2012 platit pouze provoz víkendových vlaků, provoz posílí na letní prázdniny. Poslední dva páry spojů, které zatím jezdí v pracovní dny v době školního vyučování, v prosinci zaniknou. Krajští úřadníci míní, že ke každodenní dopravě využívá vlaky na moldavské trati příliš málo cestujících. Zrušením čtyř spojů z Oseku do Moldavy kraj ušetří dva miliony korun za rok.

„V pracovní dny jsou vlaky v úseku Osek město – Moldava obsazeny jednotlivými cestujícími. Denní průměr obsazenosti je dva až osm cestujících,“ zdůvodnila zrušení provozu v pracovní dny mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Hanáčková.

Docela jiná je ale situace o víkendech, kdy se cestující do motorových osobních vlaků často stěží vejdou. „O víkendech je obsazenost vlaků uspokojivá,“ komentovala mluvčí Hanáčková. Provoz na hřeben Krušných hor proto zůstane zachován o víkendech, vlaky budou jezdit také o letních prázdninách a zřejmě i v červnu, kdy trať využívají školní třídy na výletech.

Co kraj ušetří na horní části trati Most–Moldava, to přidá ve zbytku. „Chceme mít do Oseka ve špičkách hodinový interval, navíc s přímým spojením až do Loun, což je novinka,“ upřesnil vedoucí oddělení dopravní obslužnosti krajského úřadu Jakub Jeřábek. Staré motorové vozy, které na trati jezdí, také mají projít rekonstrukcí. Vzniknou tak dvoučlánkové soupravy s nízkopodlažní částí známé jako Regionova.

Trať Most–Osek–Moldava dnes působí jako lokálka, v době svého vzniku však byla součástí významného projektu Pražsko-duchcovské dráhy, která vedla z Prahy přes Hostivici, Slaný, Louny, Most a Moldavu do saského Freibergu. Určena byla především těžké nákladní dopravě, společnost, která trať postavila, chtěla vlaky přepravovat uhlí z mostecké pánve do Čech i Saska.

Vydáno pod