Praha – Strana zelených (SZ) vyráží do boje o poslanecké mandáty s (v posledních letech často skloňovaným) termínem změna klimatu, postavili ho ale do jiného než ekologického kontextu. Jejich kampaň bude spojovat heslo „Změňme klima v české politice“, vizuálně vyjádřené zeleným sluníčkem vycházejícím za mraky a blesky. Podobu kampaně, kterou SZ odstartuje 6. září na pražské Kampě festivalem Pro změnu klimatu, dnes novinářům představil předseda strany Ondřej Liška.
Zelení jdou na voliče s meteorologií
Výběr hesla zdůvodnil Liška nejen jeho silným environmentálním odkazem, ale má poukázat i na zkažené ovzduší v české politice. Jako příklad uvedl nedávnou aféru kolem dovolené šéfa ODS Mirka Topolánka v Toskánsku.
Spolu s vizuální podobou kampaně dnes zelení představili také nástroje nové komunikace strany s voliči. Zelení s nimi podle Lišky chtějí zůstat v trvalém kontaktu, diskutovat s nimi chtějí pomocí internetu a sítí Facebook a Twitter. Dnes pro sympatizanty zprovoznili webovou stránku www.zmenmeklima.cz.
Pět úvodních tezí z www.zmenmeklima.cz:
- Cesta z krize vede po zelené. Z hospodářské krize nás nevyvede myšlení, které nás do ní přivedlo. Strana zelených prosazuje úspory, dlouhodobý přínos, nové technologie.
- Do kvality vzdělávání a kultury je třeba investovat i v době krize. Zatímco objem prostředků pro školství a kulturu se rok od roku snižuje, extremismus a násilí ve společnosti narůstá. Jen díky vzdělaným lidem a otevřené rozmanité kultuře může česká společnost obstát v tvrdé globální konkurenci.
- Všichni o ní mluví, ale nikdo ji neviděl. Proti korupci je třeba systematicky bojovat. Zelení prosazují zpřísnění zákona o veřejných zakázkách a zákona o střetu zájmů. Chceme průhlednější financování politických stran a změnu obchodního zákona tak, aby veřejní činitelé nemohli anonymně vlastnit akcie společností, které obchodují se státem.
- Zdravá krajina je nejúčinnější hrází proti povodním.
- Jsme to, co jíme. Zelení prosazují produkci místních BIO potravin, protože chrání naše zdraví i krajinu, dává venkovu nová pracovní místa a příležitost k rozvoji.
Ondřej Liška představil heslo předvolební kampaně