Zelení jdou na voliče s meteorologií

Praha – Strana zelených (SZ) vyráží do boje o poslanecké mandáty s (v posledních letech často skloňovaným) termínem změna klimatu, postavili ho ale do jiného než ekologického kontextu. Jejich kampaň bude spojovat heslo „Změňme klima v české politice“, vizuálně vyjádřené zeleným sluníčkem vycházejícím za mraky a blesky. Podobu kampaně, kterou SZ odstartuje 6. září na pražské Kampě festivalem Pro změnu klimatu, dnes novinářům představil předseda strany Ondřej Liška.

Výběr hesla zdůvodnil Liška nejen jeho silným environmentálním odkazem, ale má poukázat i na zkažené ovzduší v české politice. Jako příklad uvedl nedávnou aféru kolem dovolené šéfa ODS Mirka Topolánka v Toskánsku.

Spolu s vizuální podobou kampaně dnes zelení představili také nástroje nové komunikace strany s voliči. Zelení s nimi podle Lišky chtějí zůstat v trvalém kontaktu, diskutovat s nimi chtějí pomocí internetu a sítí Facebook a Twitter. Dnes pro sympatizanty zprovoznili webovou stránku www.zmenmeklima.cz.

Pět úvodních tezí z www.zmenmeklima.cz:

  1. Cesta z krize vede po zelené. Z hospodářské krize nás nevyvede myšlení, které nás do ní přivedlo. Strana zelených prosazuje úspory, dlouhodobý přínos, nové technologie. 
  2. Do kvality vzdělávání a kultury je třeba investovat i v době krize. Zatímco objem prostředků pro školství a kulturu se rok od roku snižuje, extremismus a násilí ve společnosti narůstá. Jen díky vzdělaným lidem a otevřené rozmanité kultuře může česká společnost obstát v tvrdé globální konkurenci. 
  3. Všichni o ní mluví, ale nikdo ji neviděl. Proti korupci je třeba systematicky bojovat. Zelení prosazují zpřísnění zákona o veřejných zakázkách a zákona o střetu zájmů. Chceme průhlednější financování politických stran a změnu obchodního zákona tak, aby veřejní činitelé nemohli anonymně vlastnit akcie společností, které obchodují se státem.
  4. Zdravá krajina je nejúčinnější hrází proti povodním
  5. Jsme to, co jíme. Zelení prosazují produkci místních BIO potravin, protože chrání naše zdraví i krajinu, dává venkovu nová pracovní místa a příležitost k rozvoji.
Ondřej Liška představil heslo předvolební kampaně
Zdroj: ČT24