Čekající klienti Sunny Days se dopoledne vrátili z Tuniska

Praha - Problematická výměna klientů cestovní kanceláře Sunny Days byla dnes dopoledne úspěšně vyřešena. Část klientů, kteří od soboty čekali na let do Tuniska, dnes na dovolenou odletěla po půlnoci z brněnského letiště. Druhý spoj odletěl na tuniský ostrov Džerba v 03:10 s téměř tříhodinovým zpožděním. Zpět domů se tak dnes v průběhu ranních a dopoledních hodin vrátily i necelé tři stovky českých klientů Sunny Days, kteří čekali na Džerbě.

Turisté z tuniského Monastiru se vrátili zpět do ČR, když přiletěli v 6:15 do Brna. Druhé letadlo společnosti Seagle Air z Džerby se 133 turisty přiletělo do Brna v 09:10. Zbylých 73 klientů dosedlo na ostravské letiště před 11:00.

Původně měli cestující odletět v sobotu v 15:00. Cestovní kancelář v Džerbě dovezla klienty na letiště, po několikahodinovém čekání je poté zase vrátila zpět. Zajistila pro ně náhradní hotel a stravu. Celou neděli pak lidé strávili v hotelu s tím, že se neustále odkládal termín náhradního odletu.

Za komplikací stála špatná organizace

Na odlet do Tuniska od soboty v Brně a Ostravě čekalo 319 turistů. Komplikace firmě nastaly zřejmě z organizačních důvodů. V neděli to potvrdili zástupci společnosti, kteří vyloučili, že by firma byla ve finančních potížích. „Zřejmě se jedná opravdu o nějaké lobistické pochybení při objednávání letů. Nemáme ani ze zahraničí zprávy, že by se tato kancelář potýkala s finančními problémy,“ uvedl mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura.

Zhruba 20 klientů se po průtazích rozhodlo se Sunny Days na dovolenou neodcestovat. Zda bude CK vracet plnou cenu, nebo jen část, ředitel moravských poboček Sunny Days Kamal Jabeur nesdělil. Podle něj o tom rozhodne vedení firmy v Praze.

Poškození klienti obdrží náhradu 

Ostatní by od cestovní kanceláře měli dostat náhradu. „Za chybějící nocleh ze soboty na neděli bylo všem nabídnuto poskytnutí kompenzace dvakrát až třikrát tolik,“ uvedla Romana Jurášová z CK Sunny Days. Lidé, kterých se to týká, si tak mohou zdarma prodloužit pobyt z osmi dní na deset, u delších turnusů z 11 na 13.

„Majitel kanceláře Sunny Days mi včera sdělil, že poškozeným klientům nabídne prodloužení pobytu a těm, kteří si pobyt nemohou protáhnout, nabídne jinou kompenzaci či odškodnění,“ dodal Okamura.

Vydáno pod