Na D1 u Velkého Meziříčí by se mohlo pracovat už v létě

Antimonopolní úřad zastavil přezkum výběrového řízení na modernizaci úseku D1. Zájemce o zakázku, italská společnost Serenissima Costruzioni, nesložila požadovanou kauci, a tak zakázka definitivně připadla firmám Eurovia a Strabag. Práce na rozšíření dálnice D1 mezi Měřínem a Velkým Meziříčím na Žďársku by tak mohla záhy začít.

„Ředitelství silnic a dálnic už vyzvalo zhotovitele k podpisu smlouvy, práce na modernizaci by mohly být zahájeny na přelomu července a srpna,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl. Podle ředitelství, které je investorem stavby, postup italské společnosti Serenissima Costruzioni zpozdil práce na opravách dálnice o několik měsíců. Serenissima Costruzioni se domáhala zrušení svého vyřazení ze soutěže.

Výběrová komise totiž italskou firmu nejprve vyřadila celkem ze tří tendrů na modernizaci D1 kvůli nápadně nízkým nabídkovým cenám, které společnost nedokázala vysvětlit. Konkrétně šlo ještě o modernizaci D1 v úsecích mezi Ostrovačicemi a Kývalkou a mezi Hvězdonicemi a Ostředkem. Firma se však vždy odvolala k antimonopolnímu úřadu. Jak v prvních dvou případech, tak i u úseku mezi Měřínem a Velkým Meziříčím ale Serenissima Costruzioni nesložila požadovanou kauci, a úřad proto všechna řízení zastavil.

Opravy hlavní dálnice za čtrnáct miliard korun

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se modernizují postupně.

Rekonstrukce D1 začala vloni na čtyřech úsecích, dva z nich byly dokončeny a dva, mezi Lhotkou a Velkou Bíteší a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou, se opravují i v letošním roce. Letos chce ŘSD zahájit opravy na dalších třech úsecích, z nichž na prvním u Hvězdonic zatím silničáři provádí přípravné práce.