Na rozkopaném berounském nádraží hořela lokomotiva, další vlaky se zdržely až o dvě hodiny

V jednom z úzkých hrdel na české železnici – na rozkopaném berounském nádraží – hořela lokomotiva. Železničáři museli kvůli zásahu hasičů přerušit dodávky elektrické energie, Beroun tak zůstal déle než na dvě hodiny pro elektrické vlaky neprůjezdný. Některé vlaky se podařilo provézt s dieselovými lokomotivami, ale nabraly velmi vysoké zpoždění. Beroun je opět průjezdný od 20:12.

Zhruba dvě hodiny čekaly před berounským nádražím podvečerní expresy z Prahy do Mnichova a v opačném směru, než se podařilo provézt je úsekem rozkopaným a zároveň odpojeným od elektřiny.

Hodinu až dvě se před Berounem zdržely i další vlaky, pokud ovšem vůbec jely. České dráhy také oznámily zrušení dvou rychlíků mezi Prahou a Plzní i některých osobních vlaků z Prahy. Další skončily v Karlštejně, kde museli cestující přestoupit z elektrické jednotky do motorové. K půl deváté večer se mezi Prahou a Plzní pohybovalo devět zpožděných vlaků a pouze dva z nich měly zpoždění nižší než hodinu – ne však o mnoho.

To vše proto, že začalo hořet v lokomotivě rychlíku do Plzně na berounském nádraží. Podle mluvčího středočeských hasičů Jaroslava Gabriela se oheň objevil ve strojovně. Hasiči zprvu použili pro boj s ohněm oxid uhličitý v obavě, zda se podařilo vypnout proud. „Jedním proudem jsme následně ochlazovali rozvodnou skříň, protože bylo potvrzeno, že lokomotiva je již bez napětí,“ dodal mluvčí. 

Situaci zkomplikoval i stav berounského nádraží. Prochází kompletní rekonstrukcí, část kolejí je odstraněná, zastavuje se u provizorních nástupišť, omezený je i průjezd seřazovacím nádražím.

Nejnáročnější fáze rekonstrukce berounského nádraží by měla skončit v srpnu, poté ještě dojde na třetí nástupiště a zbytek kolejiště. Kompletně by měla modernizace stanice skončit až v příštím roce.