Billboardová kampaň se rozjíždí. Žádná útočná hesla, slibují politici

Praha - Politici slibují pro letošní předvolební billboardy odklon od negativní kampaně a naopak představení konkrétních bodů stranických programů. Tradiční přehlídka klišé a nefunkčních kampaní, tak naopak hodnotí předvolební snahu redaktor MarketingSalesMedia Bohuslav Bohuněk. Na tradičních billboardech slibují sociální demokraté prosadit „dobře fungující stát“, lidovci „dají zemi do pořádku“ a podle hnutí ANO nás řídí „nemehla“. Kontroverze vyvolaly i billboardy ODS s nápisem „volím pravici“, na kterých chybí jakákoli značka občanských demokratů.

I když souboje a hádky provázely téměř každé zasedání Poslanecké sněmovny, strany pojaly kampaň překvapivě bez útoků na protivníky. A ani v dalších dnech to nemá být jinak. „ČSSD nemá v úmyslu přilévat olej do ohně tím, že bychom vedli negativní kampaň,“ řekl například šéf sociálních demokratů Bohuslav Sobotka.

Odborníky zaujala kampaň ODS

Ohlas u marketérů vzbudila kampaň ODS s nápisem „volím pravici“, na které chybí jakákoli značka občanských demokratů. Použila modrou barvu a symbol ptáka, který je používán na sociální síti Twitter. „Kampaň ODS mě zaujala na první pohled. Dala na rady expertů. V danou chvíli neměla ani jinou možnost, neměla tváře, jako mají ostatní, nemá jasno o lídrovi,“ uvedl Bohuněk.

Žádná negativní kampaň, slibují politici (zdroj: ČT24)

„Technicky vzato jsou billboardy velmi dobře provedené. Obsahují jednoduché sdělení, které zaujme během dvou vteřin, jednoduchý vizuál, respektují barvy stran. Obsah je ovšem jiná věc,“ komentoval redaktor MarketingSalesMedia Bohuslav Bohuněk.

Obecně je ale podle něj billboardová kampaň nefunkční. „To, co si lidé často přejí, zní z úst politiků jako největší klišé. Chceme nižší daně, aby politici nekradli, ale když to dáme na billboard, zní to dnes od politiků nedůvěryhodně,“ uvedl. 

  • "Víra, že billboardová kampaň něco změní, když do ní nasypeme stovky milionů, je opravdu iluze. Daleko větší vliv má to, jak se politici dlouhodobě chovají," myslí si Bohuněk.

Debaty vyvolala kontroverzní kampaň SPOZ, která má na billboardu známku s portrétem Miloše Zemana. „Podle mě toto fungovat nebude. Kromě Zemana nemají jasného lídra. Obecně platí, že když politik není součástí strany, není taková potřeba ji volit,“ myslí si Bohuněk, který podobně hodnotí i billboardy Hnutí ANO. Ty charakterizuje čelný pohled, bílá barva a jednoduchá hesla. „Opět je tam jen jedna výrazná osobnost, a to Andrej Babiš,“ řekl redaktor. 

Jako příklad naprostého klišé uvádí Bohuněk billboardy ČSSD se sloganem „Prosadíme dobře fungující stát“. „Tento slogan může použít naprosto kdokoliv, pravice i levice. Ale ČSSD má své hlasy jisté, takže ať bude slibovat cokoliv, hlasy jí přijdou,“ myslí si Bohuněk. Lidovci pro změnu slibují „dát zemi do pořádku“. Spojují to s obrázkem slunečnice, jež má symbolizovat slunce, optimismus a naděje do budoucna. „Na mě působí jak reklama na olej,“ poznamenal Bohuněk. TOP 09 a komunisté zatím s billboardy nepřišli.

Vydáno pod