Přísnost STK se liší místo od místa. V Bruntále pustí na silnice skoro každého

Projít technickou kontrolou bývá potíž především pro majitele starších vozů. Loni se navíc předpisy ještě zpřísnily. Z analýzy dat ze systému ministerstva dopravy vyplývá, že mezi jednotlivými stanicemi jsou výrazné rozdíly. Zatímco v Hořovicích kontrolou neprojde každé čtvrté auto, na jedné z brněnských stanic pustí na silnice přes 98 procent vozů.

Video Události
video

Události: Přísnost STK se liší místo od místa

Patnáct let starý Volkswagen Passat má všechny hodnoty na přístrojích v pořádku. Techniky však zaujala folie na zadním skle. Vůz nemá výřez pro brzdové světlo. „Jeden z kontrolních úkonů technika stanice technické kontroly je, aby brzdové světlo, které je třetí doplňující, bylo vidět,“ vysvětlil předseda Profesní komory STK Michal Cuc.

Na starém Passatu je při kontrole patrné, že třetí světlo je oproti brzdovým vidět mnohem méně. Na některých stanicích k tomu bývají benevolentní, na stanici na Teplicku, kde natáčel redaktor ČT Jan Beránek, však ne. Majitel proto osvědčení nedostal – ani na 30 dnů.

Ministerstvo doporučí kontroly

Na teplické stanici technické kontroly získá dvouleté osvědčení na první pokus jen 81 procent vozů. Přitom na jiných stanicích je pravděpodobnost, že auto neprojde, desetkrát menší. „Jsou zde stále stanice, kde je propustnost 96 procent, což je příliš,“ myslí si Cuc.

Dan Ťok (nestr. za ANO), ministr dopravy

Dan Ťok (ANO)

ministr dopravy

„Říct, že je dobře, aby to bylo 70 procent, nebo že je dobře, aby to bylo 95 procent, na to je hodně těžké odpovědět. Už není možné, abyste dostal STK bez toho, že přijedete a bez toho, že se vám bude někdo věnovat určenou dobu. Je to dokumentováno a budeme se snažit, aby i kvalita byla taková, jak má být.“

Dan Ťok (ANO)

ministr dopravy

Profesní komora sdružuje jen třetinu stanic. Od státu požaduje lepší kontroly. Ministerstvo problém připouští. Seznam podezřele úspěšných stanic hodlá předat krajům. Doporučuje jim provést kontrolu.