Uzavírka D1 skončila včas, doprava nezkolabovala

Silničáři stavěli během noci na D1 dálniční nadjezd (zdroj: ČT24)

Dálnice D1 je mezi Prahou a Brnem opět plně průjezdná. Noční uzavírka skončila podle plánu kolem šesté ráno. Podle policie v době, kdy byl směr na Brno u Velké Bíteše uzavřený, nenastaly žádné dopravní komplikace.

V noci byl na dálnici D1 mezi Velkou Bíteší a křižovatkou u Devíti křížů zcela uzavřený směr na Brno, zatímco na Prahu bylo možné projet jedním pruhem. Silničáři uzavírku vyhlásili, protože na 164. kilometru začala stavba nového mostu. Dělníci během noci osadili čtyři nosníky. Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic trvalo nejdéle usazení jeřábu. „Potom práce proběhla relativně snadno,“ poznamenal.

Objízdná trasa vedla z dálnice do města Velká Bíteš a dále po staré silnici II/602. Noční provoz na objízdné trase byl slabý, uvedla mluvčí policie Dana Čírtková. „Na objízdných trasách se nedělo nic mimořádného, nemuseli jsme řešit žádnou dopravní nehodu,“ dodala.

Stavba části nadjezdu byla prvním krokem při obnovení prací na modernizaci dálnice D1. Úsek Velká Bíteš – Devět křížů je jedním ze čtyř úseků, které jsou momentálně rozkopané, je zpola hotov, oba jízdní pásy by měly být v novém v létě.

Během roku by měly začít práce na modernizaci dalších tří úseků. Po jejich dokončení bude hotových 13 z 21 úseků, do kterých silničáři modernizaci rozdělili.

Modernizace dálnice D1 začala na jaře 2013. Týká se úseku od středočeských Mirošovic, kde v současnosti končí šestipruhová část, po Kývalku před Brnem. Ačkoli silničáři charakterizují probíhající práce jako stavbu zcela nové dálnice ve stávající stopě, vzniká pouze částečně rozšířená čtyřphuhová dálnice, nové jízdní pruhy tedy modernizace nepřinesla. Na dokončených úsecích se však výrazně zvýšil komfort cestování, dálnice již není proslulým vysočinským „tankodromem“.