ČT24

ČT24
úterý 29. července 2014 Marta

Strany rozbijí před volbami prasátka, ČSSD vydá 90 milionů

Velikost textu:

Praha – Jako tradičně zatíží kampaň před podzimními krajskými a senátními volbami kasy jednotlivých stran výdaji ve výši desítek milionů korun. Vládní občanští demokraté zvažují investici do předvolební propagace ve výši 65 milionů korun, opoziční ČSSD chce na kampaň vydat 90 milionů, což také představuje nejvyšší částku mezi všemi parlamentními stranami. Vládní TOP 09 a Starostové a nezávislí (STAN) před volbami utratí přibližně 34 milionů.

Ilustrační foto
Ilustrační foto

Další parlamentní strany neplánují vynakládat na propagaci tak vysoké sumy. Dříve vládní a nyní opoziční Věci veřejné (VV) chtějí za kampaň utratit jednotky milionů. Komunisté mají na krajské a senátní volby dohromady deset milionů korun. KDU-ČSL, která v minulých parlamentních volbách vypadla ze sněmovny, chce v podzimní kampani investovat mezi 12 a 15 miliony korun. Strana NS-LEV 21 spojená se jménem Jiřího Paroubka plánuje utratit miliony až desítky milionů.

ODS: Vedle pětašedesáti milionů na kampaň před krajskými a senátními volbami chce ODS dalších 15 milionů vydat na klání předcházející přímé volbě prezidenta republiky, do níž strana vyslala svého člena Přemysla Sobotku. Někdejší předseda Senátu a nynější místopředseda horní komory má být jednou z hlavních tváří podzimní kampaně.

ČSSD:Podobně jako při posledních volbách do krajských zastupitelstev v roce 2008 se sociální demokracie snaží těžit z toho, že ODS vede nepříliš populární vládu, a volby opět prezentuje jako referendum o pravicové vládě. Strana plánuje v kampani více než 1 000 setkání s občany. Velkých mítinků má být na 150.

  • Kampaň ČSSD proti církevním restitucím
    Kampaň ČSSD proti církevním restitucím zdroj: ČSSD
  • Protikampaň ODS
    Protikampaň ODS zdroj: ODS

TOP 09 a STAN: Druhá nejsilnější pravicová strana plánuje, že před volbami utratí celkem 34 milionů. Na krajskou kampaň bude určeno 28 milionů, šest milionů korun strana vydá na senátní kampaň. Další peníze mohou ještě dodat samotné regionální organizace. Kampaň strany má být kontaktní a zaměřená na konkrétní krajská témata, například na snahu o jejich průhledné hospodaření.

VV: Věci veřejné se soustředí hlavně na krajské volby, jejich kampaň bude záležet na krajských sdruženích. "Formy a rozpočty kampaní jednotlivých krajů jsou v kompetencích příslušných krajských rad. Kampaně se snažíme dělat efektivně a hospodárně, suma se pohybuje v řádu jednotek milionů," sdělil volební manažer VV Filip Klasna.

KSČM: Opoziční komunisté vyčlenili na předvolební propagaci deset milionů. Částku rozdělí rovným dílem mezi krajské a senátní volby. Podle místopředsedy Jiřího Dolejše mohou další peníze dodat krajské organizace strany.

KDU-ČSL: Strana, která v posledních volbách neobsadila žádné křeslo v Poslanecké němovně a zůstává pouze v Senátu, si před podzimními senátními a krajskými volbami vezme desetimilionovou půjčku. Přes milion hodlá do kampaně investovat stranické centrum, dalšími penězi přispějí krajské organizace i sami kandidáti.

NS-LEV 21: Na podzimní volby se chystají i národní socialisté Jiřího Paroubka. Podle něj chce strana v kampani utratit miliony až desítky milionů. Strana má inzeráty v médiích i volební billboardy.

Zdroj: ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.