Tři nehody na přejezdech za půl dne podtrhly varování železničářů

Tři železniční nehody se staly během nedělního dopoledne. Při jedné z nich na Náchodsku zahynuli dva lidé, další dvě havárie se obešly bez zranění. Neopatrnost řidičů jako by podtrhla upozornění Drážní inspekce, podle které v první polovině roku výrazně přibylo mrtvých po střetech na železničních přejezdech.

Z nedělních nehod měla nejvážnější následky srážka rychlíku s osobním autem mezi Jaroměří a Českou Skalicí. Před ranní rychlík do Trutnova vjelo osobní auto, ve kterém byli dva lidé. „Utrpěli zranění neslučitelná se životem, na místě zemřeli,“ řekl mluvčí Zdravotnické záchranné služby Královéhradeckého kraje Ivo Novák.

Přejezd, kde se nehoda stala, je chráněn výstražnými světly. Podle policejní mluvčí Ivany Ježkové jel vlak 75kilometrovou rychlostí. „Vlekl auto ještě zhruba 200 metrů,“ popsala.

Tragická nehoda se stala před půl devátou dopoledne. Jen chvíli předtím se střetl osobní vlak s autem mezi Mladou Boleslaví a Dobrovicí na trati do Nymburka. Tato nehoda se obešla bez zranění stejně jako havárie, která se stala na přejezdu u Kostelce nad Jihlavou. Auto zde vjelo před rychlík Plzeň–Brno.

Tragédie u Jaroměře navázala na výsledky prvního pololetí, kdy při haváriích na přejezdech zemřelo 21 lidí. „Což je o 133 % více oproti roku 2015, kdy  jsme v prvním pololetí evidovali 'pouze' 9 usmrcených,“ srovnal mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Zatímco srážky vlaků s chodci jsou většinou důsledkem sebevražedného úmyslu, střety aut s vlaky na přejezdech závisí převážně na pozornosti řidičů a dodržování pravidel. Nejvíce nehod se i letos stalo na přejezdech zabezpečených výstražnými světly. Loni přitom počet mrtvých na přejezdech i celkový počet nehod poklesl. Množství havárií klesá dlouhodobě od roku 2010, naopak obětí nehod na přejezdech přibylo před dvěma lety.