V březnu přibylo tragických nehod, čtvrtletí ale bylo nejlepší v historii

V březnu zemřelo při dopravních nehodách o čtyři lidi více než loni. Tragické nehody měly celkem 51 obětí. Současně ale výrazně poklesl počet lidí, kteří při nehodách zahynuli v prvním čtvrtletí. Bylo jich 110, což je nejméně v historii. O dopravních nehodách a jejich příčinách bude v pořadu 90' ČT24 hovořit ředitel dopravní policie Tomáš Lerch. Otázky na problémy v dopravě i chystané zpřísnění trestů je možné pokládat přes stránky Hyde Parku, facebook, twitter nebo iReportér.

Poslední tragická březnová nehoda se stala ve středu v Libereckém kraji, nejtragičtějším dnem ale bylo poslední úterý v měsíci. Po nárazu kamionu do dodávky na dálnici D5 zahynuli čtyři lidé, což byla dosud nejvážnější letošní nehoda. Navíc se během dne staly ještě další dvě smrtelné nehody.

I proto ve srovnání s minulým rokem tragických nehod v březnu přibylo, loni za třetí měsíc roku zahynulo 47 lidí. Letos statistiku ovlivnily i brzké Velikonoce, nejhorším jejich dnem byla neděle, kdy zemřeli čtyři lidé.

Ředitel dopravní policie Tomáš Lerch dává meziroční zvýšení nehod v březnu do souvislosti i s počasím. Během měsíce se často výrazně lišily noční a denní teploty. To se potom projevovalo zejména v členitém terénu. „Řidiči vidí pěkné počasí a neodhadnou, že může být vozovka třeba v nějakém tmavém lesním úseku ještě mírně namrzlá. Bylo poměrně hodně nehod, kdy řidič po projetí zatáčky dostal smyk,“ upozornil Tomáš Lerch.

Letošní první čtvrtletí se 110 zemřelými je nejméně tragické od roku 1970.

V součtu s lednem a únorem se ale českým řidičům podařilo po dvou letech nepřetržitého růstu snížit množství tragických nehod za první čtvrtletí na historické minimum. V lednu měly nehody 27 obětí, v únoru 32, v obou měsících bylo meziročně asi o pětinu tragických nehod méně. V součtu s březnovými 51 mrtvými potom skončila smutná statistika za čtvrtletí na čísle 110.

Těsně se tak čtvrtletní statistika dostala pod hodnotu z roku 2013, který byl dosud nejméně tragický i z celoročního pohledu, a to ve srovnání se statistikami od roku 1970. Nejvíce lidí naopak zahynulo při dopravních nehodách v roce 1994 s 305 oběťmi.