Dráhy zruší spoje, Regiojetu uberou konkurenci

Praha – Červnová změna železničního jízdního řádu získává pevné rysy. Příliš příjemnou podobu nebude mít pro cestující Českých drah, které zruší několik dálkových spojů. Půjde i o jedno Pendolino. Stažení prvního vlaku z konkurenčního boje s Regiojetem zdůvodňují dráhy snahou o zajištění řádného provozu linky Supercity Pendolino.

Žlutá vítězí nad Pendolinem

Bohatá nabídka spojení mezi Prahou a Ostravou bude od června o jeden vlak chudší. České dráhy se rozhodly zrušit spoj linky SC Pendolino (Praha–Ostrava–Bohumín/Havířov–Žilina). Prémiové spoje ČD jsou na lince, kde zuří konkurenční boj o cestující, nejdražší. V posledních týdnech se přitom na některých spojích SC objevily klasické soupravy, protože obvykle nasazované elektrické jednotky musely na údržbu.

Dráhy proto zdůvodňují stažení jednoho spoje z boje proti Regiojetu potřebou vyšší provozní zálohy. Podle Mladé fronty Dnes budou mít ČD nově k dispozici dvě záložní jednotky namísto stávající jedné.

Polsko se odtrhává od Evropy

Další velká změna se dotkne mezistátní dopravy. Po roce a půl bude od 10. června zrušen přímý vlak z Prahy přes Berlín do Štětína. Spoj v půl sedmé ráno z Prahy a jeho protějšek, který do Prahy přijíždí v půl desáté večer, bude nově končit už v Berlíně. Dále do Polska tak cestující dojedou pouze se dvěma přestupy do regionálních vlaků.

Polsko se tak dále odstřihává od Evropy – právě v době, kdy doufá v příval turistů na fotbalový šampionát. Eurocity z Prahy bylo totiž posledním dálkovým spojem, který po trase Berlín–Štětín jezdil, a také posledním přímým vlakem. V minulosti přitom měli lidé k dispozici nejméně dva páry vlaků denně, do Štětína zajížděl i vlak z Amsterdamu.

V posledních letech také polské železnice intenzivně ruší železniční spojení s Českem. Předloni zanikl přímý denní vlak mezi Prahou a Krakovem, loni bylo na půl roku zrušeno přímé spojení z Čech do Vratislavi. Dopravce PKP Intercity zdůvodňoval škrty nedostatkem peněz.

Vydáno pod