Další rozkopané úseky na D1 budou u Jihlavy, Humpolce a Meziříčí

Soutěže na modernizaci dalších tří úseků dálnice D1 zahájilo Ředitelství silnic a dálnic. Dodavatele hledá pro části dálnice Jihlava – Velký Beranov, Velké Meziříčí – Lhotka a Humpolec – Větrný Jeníkov. Práce na nich chce zahájit v příštím roce spolu s dalšími dvěma úseky.

Modernizace dálnice D1
Zdroj: ČTK Autor: Václav Šálek

Na dálnici D1 po zimě znovu začnou práce na třech již rozkopaných úsecích a v průběhu příštího roku chce ŘSD zahájit práce ještě na pěti dalších. Po jejich dokončení by mezi Mirošovicemi, kde končí šestipruhová část D1, a Kývalkou, tj. posledním sjezdem před Brnem, mělo zůstat už jenom osm částí, které ještě dají vzpomenout na pověstný „tankodrom“.

Aby se tak stalo, musí se ale řidiči připravit na obzvlášť krušný rok. ŘSD nyní vypsalo soutěže na dodavatele tří úseků na Vysočině: sedm kilometrů mezi Jihlavou a Velkým Beranovem, dalších sedm kilometrů od východní meziříčské křižovatky po Lhotku a jeden z vůbec nejdelších úseků, které na D1 jsou – čtrnáct kilometrů mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem.

Právě u humpoleckého úseku stanovili silničáři také nejvyšší předpokládanou cenu, a to přes dvě miliardy korun. U meziříčského úseku počítají s 830 miliony, za opravu dálnice u Jihlavy jsou ochotni zaplatit 650 milionů.

V příštím roce mají práce začít také mezi Hořicemi a Koberovicemi a v úseku Velká Bíteš – Devět Křížů. Již letos se potom řidiči setkávali s omezeními ve středních Čechách mezi Hvězdonicemi a Ostředkem, na Vysočině mezi Měřínem a Valašským Meziříčím a na jižní Moravě mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Všude budou práce pokračovat další rok.

Modernizace dálnice D1 začala na jaře 2013, jako první přišly na řadu dva úseky na Vysočině, jeden ve středních Čechách a jeden na pomezí obou krajů. V termínu loni na podzim skončily práce v úsecích Šternov – Psáře a Loket – Hořice. Mezi Lhotkou a Velkou Bíteší zdržel dokončení spor mezi dodavatelem a ministerstvem dopravy o proplacení víceprací, zatímco dokončení prací mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou loni zabránila obava z brzkého příchodu zimy. Opravy obou úseků skončily letos.

Celkem má modernizací, která kromě důkladné rekonstrukce silnice zahrnuje také rozšíření jízdních pásů (přečtěte si více), projít 21 úseků.