Osobní vůz vjel na Chrudimsku pod vlak. Zahynuli tři lidé

Při srážce vlaku s osobním autem u Oldřetic, místní části obce Raná na Chrudimsku, zemřeli tři lidé. Čtvrtého vrtulník transportoval do nemocnice.

Zdroj: ČTK Autor: Hasičský záchranný sbor Pardubického kraje

U těžce zraněného muže lékař diagnostikoval vážné poranění hlavy a mozku. „Proto jej uvedl do umělého spánku a napojil ho na plicní ventilaci. S tímto zraněním byl letecky transportován do hradecké fakultní nemocnice,“ uvedl mluvčí záchranářů Ivo Novák.

Vlak po střetu táhl osobní auto ještě 200 metrů. „Ve vlaku nebyl nikdo zraněn, celkem patnáct cestujících odvezla náhradní autobusová doprava,“ uvedla mluvčí krajských hasičů Vendula Horáková.

Doprava na trati mezi Žďárcem u Skutče a Hlinskem byla asi čtyři hodiny přerušena. České dráhy v úseku zavedly náhradní autobusovou dopravu. Podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala se vlak jedoucí z Pardubic do Havlíčkova Brodu střetl s autem na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací bez závor. Zda zařízení řádně fungovalo, zatím inspekce zjišťuje.

Letošní bilance přejezdů: Celkem třicet mrtvých

Podle informací Drážní inspekce zahynulo letos na železničních přejezdech už třicet lidí. Za celý loňský rok zemřelo čtyřicet jedna lidí. Počet zraněných při nehodách na přejezdech ale vystoupal už na 132, což je nejvíce od roku 2008.

Nehoda kamionu s pendolinem ve Studénce
Zdroj: ČTK
Autor: Petr Sznapka

Nejvážnější letošní nehoda na železničním přejezdu se stala v červenci ve Studénce nedaleko Ostravy. Na přejezd křižující mezinárodní železniční koridor vjel polský kamion naložený ocelovými plechy.

Při srážce soupravy Super City Pendolino s kamionem zahynuli tři lidé a osmnáct cestujících bylo zraněno. Řidič kamionu nehodu přežil a státní zástupce ho obvinil z obecného ohrožení. Strojvedoucí vlaku byl těžce zraněn a přišel o nohu.

Strojvůdci žádají tvrdé tresty pro řidiče

Podle prezidenta Federace strojvůdců České republiky Jindřicha Hlase by se pokuty pro řidiče, kteří nerespektují zákazy a vjedou na železniční přejezd, kam se blíží vlak, měly mnohonásobně zvýšit. V porovnání s možným rizikem je současná výše pokut podle něj zanedbatelná.

Strojvůdci navrhují pokutu od deseti tisíc korun výš, ale zároveň i zákaz řízení alespoň na pět let. „Ne na nějakých šest měsíců, to nemá smysl, protože vidíme, že nehody přibývají a jsou daleko závažnější,“ uvedl šéf federace Hlas.

Podle strojvůdců by tvrdší represivní opatření mohla být zavedena velmi rychle. Patřit by k nim podle jejich představ mohlo dokonce i zabavení auta. „Jestli ti lidé sami nemají pud sebezáchovy, tak co potom s nimi? Jedině je zbavit možnosti, aby ohrožovali ostatní,“ řekl na adresu hazardujících řidičů Jindřich Hlas.