Až povede D11 okolo Hradce, bude se už stavět i část k Jaroměři

Již v příštím roce by mohla začít stavba dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Jaroměří. Ministr dopravy Dan Ťok řekl na návštěvě Hradce Králové, že by chtěl, aby v příštím roce pokročila příprava natolik, aby mohly stavební stroje pracovat alespoň na některých místech. Stane-li se tak, začne dostavba ještě dříve, než se dálnice dostane k samotnému Hradci.

Stavba dálnice D11
Zdroj: ČTK Autor: David Taneček

Dálnice D11 má vést z Prahy do Jaroměře a odtud ještě pokračovat jako rychlostní silnice R11 přes Trutnov na hranice s Polskem. Již léta ale musí auta sjíždět ještě před Hradcem Králové. Po uzavření letitého sporu o pozemky pokračuje výstavba na okraji krajského města a až nakonec se řidiči projedou po dálnici až do Jaroměře.

Ředitelství silnic a dálnic zatím mezi Hradcem a Jaroměří vykupuje pozemky, podle Dana Ťoka by alespoň místy mohla stavba napřesrok začít. Uvedl, že hrozí dvě vyvlastňovací řízení. „Pokud se nedohodneme s těmi majiteli, což stále nevylučuji, tak jsem přesvědčen, že proběhne standardní vyvlastňovací řízení a ta situace by se mohla řešit rychleji a pružněji, než jsme byli zvyklí,“ uvedl ministr.

Stavba úseku od provizorního sjezdu u Praskačky na západní okraj Hradce Králové by měla skončit v roce 2017, stavba navazujícího úseku tak začne ještě před jejím dokončením. Dan Ťok je přesvědčen, že dokončení dálnice k Jaroměři nic neohrozí – rozhodně ne nedostatek peněz. „Jsme připraveni, jakmile bude majetkoprávní vypořádání a stavební povolení, zahájit stavbu této důležité komunikace a pokračovat i přesto, že dnes v tabulkách Státního fondu dopravní infrastruktury nejsou,“ řekl ministr.

Dálnice mezi Hradcem Králové a Jaroměří má vzniknout ve dvou etapách, od mimoúrovňové křižovatky Kukleny povede první úsek ke Smiřicím a druhý potom do Jaroměře. Jejich souhrnná délka bude 22 kilometrů, vzniknou také čtyři mimoúrovňové křižovatky. Ředitelství silnic a dálnic počítá s jejich dokončením do jara 2020.