Dálnice D1 prochází další opravou v úseku Měřín-Meziříčí

Na dálnici D1 začala modernizace sedmi kilometrů mezi Měřínem a Velkým Meziříčím. Doprava byla v blízkosti obou exitů postupně stažena do dvou pomocných pruhů, a to ve směru na Brno i na Prahu, aby tam dělníci mohli od pondělí pracovat na budování přejezdů středního dělicího pásu. Omezení zatím podle všeho nezpůsobilo žádné dopravní problémy.

Jde o sedmý modernizovaný úsek D1 a jeho opravy budou stát miliardu korun. Také v tomto úseku stavbaři vymění cementobetonový kryt a dálnici na obou stranách o tři čtvrtě metru rozšíří. Zakázku od Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dostalo sdružení firem Eurovia CS a Strabag. Stavba by měla trvat 20 měsíců.

Dělníci na D1 u Měřína a u Meziříčí od rána pokládali provizorní žluté vodorovné dopravní značení. V obou úsecích dlouhých kolem 500 metrů kvůli tomu musela být doprava dočasně stažena do jednoho jízdního pruhu. „Dopoledne se pracovalo ve směru do Prahy, vzhledem k očekávané odpolední špičce. A odpoledne ve směru na Brno,“ dodal mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

/*json*/{"map":{"lat":49.419291256677276,"lng":15.832414627075195,"zoom":11,"mapTypeId":"roadmap"},"markers":[],"polylines":[{"path":[{"lat":49.39645163396243,"lng":15.884170532226562},{"lat":49.37700835542544,"lng":15.951118469238281},{"lat":49.36359471451613,"lng":15.998153686523438},{"lat":49.361358751858305,"lng":16.0125732421875}],"strokeColor":"#ff0000","strokeOpacity":"1.0","strokeWeight":"5"}],"circles":[],"polygons":[],"rectangles":[]}/*json*/

Dvě hodiny po poledni už bylo značení dokončeno v obou pásech dálnice. U obou exitů byly uzavřeny levé jízdní pruhy a auta těmito místy projížděla dvěma pomocnými pruhy, rychlost tam je snížena na 80 kilometrů v hodině. Rýdl uvedl, že podle informací Národního dopravního informačního centra nedělní práce nezpůsobily problémy v dopravě a vzhledem k nižší intenzitě provozu se ani netvořily kolony.

V tomto režimu by doprava měla proudit do 28. září. Možnosti nájezdu a výjezdu jsou u obou dálničních exitů zachovány. „Obě mimoúrovňové křižovatky, jak Měřín, tak Velké Meziříčí, zůstávají v plném provozu,“ uvedl Rýdl.

Modernizace tohoto úseku byla zahájena později než ŘSD původně plánovalo kvůli tomu, že výběrové řízení prověřoval Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Český rozhlas dnes s odvoláním na generálního ředitele ŘSD Jana Kroupu uvedl, že kvůli pozdějšímu začátku se u Měřína bude možná pracovat až do zimy. „Hodně diskutujeme o tom, že bychom zkusili víc využít i třeba listopadových termínů,“ řekl Kroupa rozhlasu.