Finanční úřady v menších obcích se rušit nebudou

Finanční úřady v menších obcích se nakonec rušit nebudou, shodla se na tom koaliční rada. Jejich provoz ale bude omezen jen na úřední dny: tedy pondělí a středu. Zároveň se sníží počet jejich pracovníků. Finanční správa oznámila záměr zrušit menší úřady letos v červenci, slibovala si od toho úsporu zhruba 100 milionů korun. Jenže proti se zvedl odpor starostů dotčených obcí, záměr kritizovali i někteří poslanci či premiér Sobotka.

V těchto městech se měly rušit finanční úřady
Zdroj: Finanční správa

„Finanční správa bude zajišťovat služby v pondělí a ve středu po celý rok. V tuto chvíli je tam 10 pracovníků, kteří zajišťují služby a občané je nevyužívají. Nově by tam měli služby zajišťovat dva pracovníci a ostatní přejdou na vyšší územní pracoviště,“ uvedl generální ředitel Finanční správy Martin Janeček.

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) vnímá dohodu koalice jako pozitivní posun. Doplnil, že těmi dvěma pracovníky by měli být „specialisté na daň z nemovitosti a specialisté na daň z příjmů fyzických osob a osob samostatně výdělečně činných.“

Rušit se mělo pro neefektivitu i zátěž

Finanční správa chtěla zrušit malé pobočky, kde pracuje méně než 11 zaměstnanců. Jejich fungování je prý neefektivní a představují finanční i organizační zátěž. To ale vyvolalo bouři nevole ze strany obcí. Starostové si stěžovali, že by v případě zrušení pracovišť museli lidé dojíždět příliš daleko.

Se starosty dotčených obcí by měla Finanční správa jednat 2. září. Janeček očekává, že obce na dohodu přistoupí. Po celém Česku momentálně Finanční správa provozuje 201 územních pracovišť finančních úřadů.