V květnu zemřelo na silnicích nejméně lidí od roku 1990

Praha - V květnu zemřelo při autonehodách v Česku k dnešnímu odpoledni 46 lidí, což je o dva méně než loni a nejméně za květen od roku 1990. Celkový počet mrtvých od začátku roku je ale oproti loňsku o osm vyšší, celkem zahynulo od ledna do konce května 208 lidí. Vyplývá to z policejních statistik a informací. Květnový počet obětí značně navýšil tento víkend, který je se šesti mrtvými jedním z letos nejtragičtějších.

Ačkoli letošní květen byl zřejmě méně tragický než loňský, celkové počty obětí havárií od začátku roku jsou zatím vyšší než za stejné období loni. Důvodem je hlavně výrazný meziroční nárůst množství zemřelých při nehodách v únoru, kdy na silnicích zahynulo o 14 lidí více než loni. Přesto je zatím letošní rok v počtu zemřelých za prvních pět měsíců třetím nejméně tragickým od roku 1970. Nejméně mrtvých bylo loni, rovné dvě stovky, a v roce 2013, kdy za prvních pět měsíců roku zahynulo 203 lidí. 

Čísla za květen mohla být pozitivnější nebýt tohoto víkendu. Se zatím šesti mrtvými za sobotu a dnešek je totiž jedním z nejtragičtějších v letošním roce. Více obětí nehod zaznamenali policisté pouze o víkendu 21. a 22. března, kdy zemřelo dohromady deset lidí, a o víkendu 4. a 5. dubna s osmi mrtvými. Šest zemřelých přinesly také dva víkendy v lednu. 

Na vysokém počtu zemřelých o víkendu se podepsaly tři smrtelné nehody motorkářů. V Tachlovicích u Prahy v sobotu odpoledne zemřel řidič malého motocyklu, když jej zachytilo osobní auto, které vjelo do protisměru. Vpodvečer pak zahynul motorkář u Chotějovic na Teplicku po střetu s autem, které mu zřejmě nedalo přednost. V neděli ráno ráno zahynul třetí motorkář, když mezi obcemi Sázava a Vyskytná na Pelhřimovsku narazil do stromu. 

Počet úmrtí motorkářů pravidelně roste právě o jarních a letních víkendech za pěkného počasí. Podle policistů vyráží na silnice řada „svátečních“ motoristů - řidičů aut i motorkářů, kteří vyjíždějí na silnice jen občas. Motocyklisté se ale také stávají často oběťmi nehod proto, že jsou méně chráněni bezpečnostními prvky než lidé v autech a také je mohou ostatní řidiči přehlédnout.