Nový provozovatel by se registru vozidel měl ujmout v létě

Praha - Ministerstvo dopravy vypíše otevřené výběrové řízení na provoz centrálního registru vozidel. Celková hodnota zakázky bude maximálně 140 milionů korun, nový provozovatel by se měl registru ujmout o prázdninách a spravovat jej tři roky. Pak chce ministerstvo registr provozovat samo. Ministr slibuje, že tentokrát nedojde k žádným kolapsům systému.

Ministr dopravy Dan Ťok (nestraník za ANO) chce nový, rychlý a spolehlivý centrální registr vozidel. Prohlásil to na tiskové konferenci s tím, že o prádninách by se systému měl ujmout nový provozovatel. „Výběrové řízení by mělo být ukončeno v červnu, doufáme, že nebudou žádné problémy při vyhodnocování, abychom byli schopni nového provozovatele do registru pustit od července či o prázdninách,“ prohlásil ministr.

Předpokládaná hodnota zakázky je maximálně 140 milionů korun včetně všech vývojových prací. Provozovatel by se měl registru ujmout na tři roky, poté by jej ministerstvo chtělo mít pod vlastní kontrolou. „Připravujeme naši vlastní kapacitu, která bude schopná registr provozovat. Neměli bychom být závislí na jakémkoliv dodavateli. Je to strategie, která je dnes běžná a jsem přesvědčen, že takto důležitý registr by měl stát provozovat vlastními silami.“

Video Nový registr vozidel by měl být rychlejší a spolehlivější
video

Nový registr vozidel by měl být rychlejší a spolehlivější

Nový registr vozidel by měl být rychlejší a spolehlivější

28. 4. 2015 Eko

Tisková konference Dana Ťoka k centrálnímu registru vozidel

Zkontrolujte si registraci vozidla

V registru vozidel jsou stovky tisíc aut, u kterých není jasný majitel. Ten starý obvykle auto odhlásil, ale nový už jej na sebe nepřepsal. Takzvaný polopřevod musí ale řidiči dokončit do prázdnin, protože pak úřad auto nenávratně vyřadí. Kdo by s takovým vozidlem vyjel na silnici, páchá přestupek. Více čtěte zde.


Při poslední velké změně systému v roce 2012, kdy registr řidičů přecházel na ministerstvo dopravy z ministerstva vnitra, došlo k jeho několikaměsíčnímu opakovanému kolapsu. Důsledkem byly dlouhé fronty žadatelů o změny v registru na přepážkách. Taková situace by se podle Ťoka opakovat neměla, slibuje, že stát si tentokrát své zájmy ochrání. V případě problémů hrozí provozovateli sankce. „Jsou poměrně přísné,“ konstatuje ministr.