Mezi Ládvím a Letňany už jezdí testovací soupravy metra

Praha - Na budovaném úseku trasy C metra mezi Ládvím a Letňany už začaly jezdit vlaky. Tři soupravy tam jsou v provozu kvůli testování a dolaďování zabezpečovacího zařízení. Koncem března začne zkušební provoz bez cestujících. Otevření nové části podzemní dráhy se po třech letech stavebních prací plánuje na pátek 9. května, sdělil to dnes pražský radní Radovan Šteiner (ODS). Letos začne lidem sloužit také nová tramvajová trať mezi současnou zastávkou Laurová a stanicí metra Radlická. Do provozu by měla být uvedena na podzim.

Na výstavbu nového úseku trasy C metra je v městském rozpočtu 1,6 miliardy korun. Dalších 300 milionů dá stát. „Je to málo, to je bez diskuse. Vedeme s ministrem dopravy i příslušným náměstkem diskuse, je vidět z jejich strany snaha to změnit,“ uvedl Šteiner.

Úsek dlouhý zhruba 4,6 kilometru a čítající tři stanice bude stát celkem 15,5 miliardy korun. Podle Šteinera bude potřeba nad letos vyčleněnou částku doplatit ještě zhruba miliardu korun. „S ní se společně se státem musíme vypořádat. Pro mě by byl optimální podíl půl na půl,“ podotkl radní. Část peněz však bude potřeba až příští rok, kdy výstavba úseku bude zcela u konce.

V úseku budou stanice Střížkov, Prosek a konečná Letňany. U ní bude velký autobusový terminál a záchytné parkoviště. Nová část metra obslouží oblast, v níž bydlí kolem 50.000 lidí.

Výstavba trati z Laurové k Radlické začala loni v srpnu. Na úseku o délce 1,1 kilometru budou nové zastávky Radlická škola a Radlická. Spolu s rekonstrukcí současného úseku mezi zastávkami Křížová a Laurová, v němž vznikne zastávka Braunova, a kolejiště na křižovatce ulic Radlická a Za Ženskými domovy budou náklady asi půl miliardy korun.

V loňském rozpočtu mělo město na výstavbu 120 milionů korun. V letošním není na tuto investici ani koruna. Podle Šteinera ji bude muset uhradit Dopravní podnik hlavního města Prahy. „Není to ojedinělá situace, trať na Barrandov také nebyla placena čistě z rozpočtu města,“ dodal radní.