Kvůli přestavbě mostu v Táboře se lidé nedostanou přes nádraží

Tábor - Lidé v Táboře se kvůli demolici staré lávky a výstavbě nového mostu od poloviny února nedostanou přes vlakové nádraží. Pro pěší i cyklisty vyznačilo město objízdné trasy. Pro pěší je ale 2,4 kilometru dlouhá trasa a uzavírka potrvá až do konce roku. Radnice proto centrum města s Blanickým předměstím propojí autobusy a přes nádraží také vznikne provizorní lávka. Stavba přemostění souvisí s výstavbou IV. železničního koridoru. Vyžádá si 164 milionů korun a celou ji zaplatí stát.

„Město povolilo úplnou uzavírku stavební firmě od 12. února, skutečný harmonogram prací se ale zřejmě pozdrží,“ řekl tajemník táborské radnice Lubomír Šrámek. Chodci budou muset místo obcházet ulicemi Valdenskou, U Bechyňské dráhy, Budějovickou, Soběslavskou, Chýnovskou, Kamenickou, Sedláčkovou, Vožickou a Vodňanského. Provizorní lávka, která na místě vznikne, ale nebude kvůli převýšení bezbariérová. Město proto zajistí také náhradní autobusovou dopravu.


Současnou lávku přes nádraží, která sloužila jen pěším a cyklistům, nahradí most pro automobily do 3,5 tuny. Státní fond dopravní infrastruktury uznal, že investice byla vynucená stavbou IV. železničního koridoru, a zaplatí ji. Město by si jinak muselo vzít na most úvěr, který by muselo splácet dvacet let 13 miliony ročně. Po dokončení stavby v roce 2009 stát most bezúplatně převede na město, které ho bude udržovat.

Souběžně s výstavbou přemostění ČD se také prodlouží podchod pod nádražím. Náklady se budou pohybovat kolem 45 milionů korun.
Plánovanou stavbu nového mostu přes nádraží ČD v Táboře už několik let provázejí spory. Obyvatelé Blanického předměstí se obávají hluku a prašnosti kvůli nárůstu dopravy, která se klidné čtvrti dosud vyhýbala. Sdružení pro klidný Tábor předloni kvůli dopravě ve městě iniciovalo referendum. V plebiscitu se 73 procent voličů vyslovilo proti těžké dopravě na mostu, hlasování ale kvůli nízké účasti nebylo platné.