Při stavbě mostu přes nádraží v Táboře nevznikne provizorní lávka

Tábor - Při výstavbě nového mostu přes vlakové nádraží v Táboře nevznikne provizorní lávka, po níž by se lidé dostali z centra na Blanické předměstí. Lávku odmítla vybudovat stavební firma, podle které by nebyla bezpečná. Současnou lávku firma na konci týdne strhne. Místo ní se posílí bezplatná kyvadlová autobusová doprava, protože lidé by museli nádraží obcházet po trase dlouhé 2,5 kilometru. Novinářům to řekli zástupci radnice. 

„Považuji to za podraz se strany zhotovitele,“ uvedl místostarosta Martin Jirovský. Dodal, že stavitel postavil radnici před hotovou věc. Přestože bylo provizorní přemostění součástí projektu, ani nezadal výrobu lávky, která by trvala 90 až 100 dní. Radnice se proto s firmou dohodla, že bezplatnou linku číslo 22, která město propojí, zaplatí zhotovitel stavby. Město na ni původně v rozpočtu vyhradilo tři miliony korun. 

Bezplatná linka bude přepravovat cestující v hlavních časech v patnáctiminutových intervalech od této soboty až do konce srpna. Od prvního září se pěší z Blanického předměstí do centra mají dostat podchodem pod nádražím. Město ale pro obyvatele předměstí i pak zachová kyvadlovou dopravu, přepraví je ale v delších časových intervalech zhruba dvakrát za hodinu. Nový most bude zřejmě dokončen v květnu 2009. 

Nové spoje pojedou mezi zastávkami Čekanice rozcestí a autobusové nádraží. Na trase z Čekanic budou zastávky Na Vyhlídce, Blanické předměstí, Na Kouřimově a Zavadilská. V opačném směru vznikne v Čekanicích naproti nové zástavbě ještě nová jednostranná zastávka V Dolinách. 

Lávku přes táborské nádraží nahradí most pro automobily do 3,5 tuny za 164 milionů korun. Státní fond dopravní infrastruktury uznal, že investice byla vynucená stavbou IV. železničního koridoru, a zaplatí ji. Po dokončení stavby v roce 2009 stát most bezúplatně převede na město, které ho bude udržovat. Souběžně s výstavbou přemostění se také prodlouží podchod pod nádražím. Náklady se budou pohybovat kolem 45 milionů korun.