Dráhy od pondělí omezí spoje mezi Prahou a Moravou

Praha - České dráhy od pondělí omezí jízdu některých dálkových vlaků mezi Prahou a Moravou. Méně spojů do hlavního města bude mít například Olomouc nebo Brno. Kvůli čilému stavebnímu ruchu na železnici čeká cestující také řada výluk a změn cílových stanic vlaků v Praze. Jde o první letošní změnu jízdního řádu Českých drah.     

O valnou část své pravidelné trasy přijde například expres Šohaj, který obvykle jezdí mezi Prahou a Veselím nad Moravou. Nově bude jezdit jen z Veselí do Olomouce, do Prahy dojede pouze v pátek a o víkendu. Až do odvolání se kvůli stavebním pracím zkrátí trasa čtyř rychlíků z Prahy do Brna. Od pondělí budou pendlovat pouze mezi Pardubicemi a Brnem.     

Od 7. března do 6. června Správa železniční dopravní cesty zcela uzavře úsek Kozolupy - Stříbro na trati z Plzně do Chebu. Cestující zde bude vozit místo vlaku autobus a doba jízdy se protáhne. Zároveň dráhy zruší osobní vlaky mezi Plzní a Kozolupy; nahradí je rychlík, který bude zastavovat jako osobní vlak.     Rekonstrukce kolejiště a nástupišť pokračuje na hlavním nádraží v Praze, takže dráhy od pondělí odkloní některé dálkové spoje na ostatní pražská nádraží. To se týká například rychlíku Silesia z Krakova, který místo na hlavní nádraží zamíří na Smíchov se zastávkou ve Vršovicích. Zde také nově zastaví vlak EuroCity Odra z Žiliny.     

Na hlavní nádraží nedorazí ani vlak EuroNight Kopernikus z Berlína, který bude nově končit už ve stanici Praha-Holešovice, stejně jako vlak InterCity Manažer z Bohumína.     

Změny čekají také regionální dopravu. Většinou ale jde jen o několikaminutové posuny odjezdu vlaků kvůli zlepšení návaznosti spojů. Například osobní vlak z Postoloprt do České Lípy, který vyjíždí z Postoloprt ve 14:08, pojede v úseku Louny - Libochovice město o pět minut dříve. V ostatních úsecích jede motorák v původních časech.     

Jízdní řád Českých drah platí vždy jeden rok a během své platnosti se obvykle dočká dvou změn; první v březnu a druhé v červnu. Poslední dobou se na grafikonu stále více projevují stavby na železnici a tento stav potrvá i v následujících letech. Například na trati z Prahy do Českých Budějovic se kvůli výstavbě koridoru doba jízdy prodloužila o půl hodiny na téměř tři hodiny a cestující občas musejí část trasy jet autobusem.