Ženeva - Letošní ženevský autosalon opět nabídl široký výběr automobilových produktů. Kromě novinek a nových trendů ekologických aut představil také nejdražší, nejlevnější a nejprodávanější vozy na světě.
Ženevský autosalon má za sebou další ročník
Synonymem luxusního automobilového průmyslu je Rolls Royce. Jeho představovaným modelem je dvoudveřový Phantom Coupé, jehož dveře se pochopitelně otevírají proti směru jízdy. To samozřejmě usnadňuje vystupování a také přispívá k tuhosti karosérie. Jeho cena se přibližuje 12 milionům korun. Firma je skutečně velmi úspěšným prodejcem luxusních aut. Svůj plán prodat 1000 aut ročně překročila.
Maybach přišel s luxusní limuzínou, která se dá pořídit za 900 tisíc eur, v přepočtu 27 milionů korun. Největší požitek z jízdy si neužije ani tak řidič jako pasažéři na zadních sedadlech. Luxusním a příjemným detailem je stahovací střecha, která se složí sama za šestnáct sekund a naprosto neslyšně. V prodejnosti tato automobilka zaostává za Rolls Roycem, a tak se uvidí, jestli Maybach 62 S Landaulet vzbudí dostatečný zájem mezi movitými zákazníky.
I Bentley přivezl novinku, která tvoří konkurenci Rolls Roysu Coupé. Modelu Arnash s cenou okolo devíti milionů korun bude vyrobeno jen 550 kusů. „Jeden z vozů zamíří i do České republiky. Komu bude patřit, ale nemohu říct, o svých zákaznících zásadně nemluvíme,“ upozorňuje Richard Charlesworth, ředitel pro královské a VIP vztahy, Bentley.
Bugatti přivezlo speciální verzi modelu Veyron. Veyron Fabergé se bude v přepočtu prodávat za 50 milionů korun a podle tvůrců je schopný jet rychlostí 407 kilometrů v hodině. „Celý interiér je potažený kůží od firmy Hermes, vůz vyrábíme ručně, a proto nevznikne víc, než 1 kus měsíčně,“ dodává ředitel pro komunikaci Bugatti, Georges Keller. Překonat automobilku Bugatti se ale chystá malá švédská firma Koenigseeg, jejíž auto má přes 1000 koní a mělo by překonat rychlost 410 kilometrů v hodině. I jeho cena se bude blížit 50 milionům.
Na autosalonech jsou tradičně představovány i nové studie a nové designy aut. Podle redaktora České televize Jana Hreňa se letos v Ženevě neobjevilo nic zásadního. „Nezávislá designérská studia jsou tak trochu v krizi,“ doplňuje Hreňo. Některá studia představila jen průřez tvorbou. Slavná italská firma Bertone, která se podílela na konečné vizuální podobě českého Favoritu, je dokonce v konkurzu.