K lidem se nejlépe chovají úřady v Brně a Vsetíně

Praha - Obecně se tvrdí, že konkurence nutí firmy bojovat o zákazníka vytříbeným servisem, státní úřady k tomu nic netlačí, a tak se každý, kdo s nimi chce jednat, musí obrnit trpělivostí. Ředitel společnosti Westminster a zástupce autora výzkumu Tomáš Studeník ale úřady pochválil, prý se oproti loňsku polepšily. Westminster totiž právě na přístup k zákazníkům zaměřuje své pozorování. Pořád ale, například v elektronické komunikaci, za soukromou sférou zaostávají.

Nejlépe s lidmi komunikují města Brno a Vsetín. Vyplývá to z výsledků šetření European Monitor of Government Communications (EMGC), které byly dnes zveřejněny na konferenci Komunikace ve veřejném sektoru. Mezi ministerstvy se nejlépe umístilo ministerstvo dopravy, mezi krajskými úřady Zlínský kraj.

V kategorii státní instituce zvítězila v šetření Akademie věd společně s Energetickým regulačním úřadem a Českým statistickým úřadem. Projekt odděleně hodnotil pražské a brněnské městské části, vítězství si odnesly Praha 6 a Brno - Útěchov.

Výzkum oslovil celkem 516 institucí, odpovědělo 376, tedy 73 procent z celkového počtu. Nejlépe reagovaly kraje, kde odpovědělo 12 úřadů z 13, a ministerstva, která dotazník vrátila ve 12 případech ze 14. „Některé instituce ale nereagovaly ani přes opakované žádosti. Odpovědi některých byly arogantní. Uvedly, že jejich úlohou není informovat,“ řekl Tomáš Studeník, ředitel společnosti Westminster, která výzkum v ČR organizovala.

Podle letošních výsledků má 65 procent institucí vlastní tiskový odbor, 34 procent zaměstnává tiskového mluvčího a 51 procent vydává pravidelně tiskové zprávy.

Vydáno pod