Dráhy mají nového maskota - mravence

Praha - Svou pověst si chtějí České dráhy vylepšit za pomoci maskota v podobě mravence. Ten má být jako synonymum pracovitosti symbolem výstavby, která se nyní na železnici uskutečňuje, a bude upozorňovat na aktuální výluky. Cestující se s mravencem setkají především v podobě informačních tabulí ve stanicích. Maskota dnes zástupci drah představili za zvuků sbíječky na tiskové konferenci na hlavním nádraží.

„Maskot lidem říká, že se pracuje, že tam je omezení, ale že to někam směřuje. Zároveň žádá pochopení, neboť ve výsledku půjde o výrazné zlepšení kvality,“ řekl duchovní otec mravence a ředitel odboru komunikace ČD Zbyněk Honys. Kampaň podle něj bude dlouhodobá; letos za ni dráhy zaplatí zhruba 12 milionů korun.

Viceprezidentka České marketingové společnosti Jitka Vysekalová však upozorňuje, že mravence mohou lidé vnímat různě. „Někomu to může připomenout Ferdu Mravence, práce všeho druhu, pro někoho to ale může být komické. Myslím si, že ten symbol není úplně jednoznačný,“ uvedla. Dodala, že budování image je dlouhodobá záležitost a nikoliv otázka několika měsíců.

„Předtím než do toho ty miliony dají, by si dráhy měly udělat důkladný průzkum, jak lidé maskota vnímají,“ poradila Vysekalová vedení Českých drah.

Představení mravence je dalším krokem drah, které chtějí zlepšit informovanost cestujících o výlukách. Počátkem týdne podnik oznámil, že cestující si mohou ode dneška objednat aktuální zprávy o situaci na trati do své e-mailové schránky. Stačí se zaregistrovat na stránkách info.cd.cz a zadat region. Podle Honyse dráhy chystají podobnou službu i ve formě SMS zpráv.

Informační kampaň bude mít kromě tabulí podobu billboardů a osvětlených reklamních vitrín v ulicích měst. Mravenec se údajně objeví také v tisku, na montérkách drážních dělníků i zaměstnanců stavebních firem. Jako příklad dnes dráhy rozdávaly novinářům také ochrannou mravenčí helmu. „Je to jedna z největších kampaní na železnici,“ uvedl náměstek ředitele drah Jiří Kolář.

Výstavba na železnici v posledních letech nabírá na tempu a díky evropským penězům se ještě zintenzivní. Nyní se staví především koridory z Prahy do Rakouska přes České Budějovice a z Prahy přes Plzeň a Cheb do Německa. Výstavba a výluky jsou nejčastější příčinou zpoždění vlaků.

Letos stát do železnice investuje 27 miliard, v dalších letech by částka měla překročit 30 miliard.