Klášterec přistoupil i ke kompromisní variantě obchvatu města

Klášterec nad Ohří - Kolem Klášterce nad Ohří by se měl vybudovat obchvat. Zastupitelé až donedávna trvali na nejdražší z navrhovaných variant. Teď Klášterec nabídne Ředitelství silnic a dálnic jako investorovi stavby zvážení i levnější, kompromisní varianty silničního obchvatu města na silnici I/13. Kompromis schválili zastupitelé, chtějí tak investorovi umožnit zahájení prací nezbytných k získání stavebního povolení, řekl dnes novinářům místostarosta Stanislav Stehlík.

Silnice I/13 vede středem Klášterce a spojuje krajskou metropoli Ústí nad Labem se západočeskými Karlovými Vary. Kompromisní řešení obchvatu, jehož náklady jsou odhadovány na 1,2 miliardy korun, je jednou ze čtyř možných variant.

Až doposud prosazovaná varianta měla být víc než dvakrát dražší. Za 2, 8 miliardy korun se měly postavit dva tunely. Tuto variantu v anketě podpořili i obyvatelé Klášterce a jako jedinou ji donedávna prosazovala i radnice. Je šetrná k životnímu prostředí a není situována v bezprostředním okolí obytných zón.

„Neznáme však geologické podloží a ekologové už naznačili, že budou s touto variantou problémy. Proto jsme navrhli i kompromis, aby se investor mohl začít zabývat projektem a nevyčítal městu, že prosazuje nerealizovatelné,“ uvedl Stehlík.

Nejlevnější navržená trasa by stála 737 milionů korun, vedla by ale v prostoru za plaveckým areálem v blízkosti panelové zástavby. Třetí varianta, s výjimkou nájezdu a výjezdu z obchvatu kopírující nejlevnější návrh, by přišla na 786 milionů korun. „Starší návrhy ale počítají s cenovou relací roku 2004, nyní je třeba tak 20 procent přidat,“ doplnil Stehlík.

Frekventovaný silniční tah městem negativně ovlivňuje kvalitu ovzduší i bezpečnost občanů. Na vyřešení letitého problému si ale obyvatelé Klášterce budou muset ještě počkat. S vybudováním obchvatu se totiž počítá nejdříve kolem roku 2020.