Radotín je v pražské osobní přepravě na železnici čtvrtý nejvyužívanější

Praha - Po Masarykově, hlavním a smíchovském nádraží je čtvrtou nejvyužívanější stanicí Praha - Radotín, kterou denně projde téměř 5000 lidí. Vyplývá to z údajů, které poskytl Filip Drápal, mluvčí společnosti Ropid.

V počtu cestujících vlaky pražské integrované dopravy jednoznačně vede Masarykovo nádraží s 34 000 lidí. Hlavní nádraží pro příměstskou dopravu využívá téměř 18 000 lidí, smíchovské bezmála 10 000. Čtvrtým nejvyužívanějším je Radotín, který je směrem do Poberounní zároveň poslední stanicí, do které mohou lidé dojet na šestadvacetikorunovou jízdenku na MHD.

Ve špičce jezdí vlaky z Radotína na Smíchov čtyřikrát až pětkrát do hodiny, přičemž cesta trvá do deseti minut. Na hlavní nádraží se lidé dostanou za 18 minut. „Do Radotína se sjíždějí lidé z okolních vesnic. Vlak využívají čím dál víc, spoj už k nám přijíždí často plný,“ řekl místostarosta Radotína Miroslav Knotek. Přestože je v blízkosti nádraží parkoviště P+R, je Radotín podle Knotka dopoledne zavalen auty.

„Podobný model, tedy postavit parkoviště P+R a zorganizovat dopravu k nádraží, bychom chtěli použít i u dalších stanic. Železniční doprava by měla být páteří dopravního systému,“ sdělil Jiří Prokel, zástupce ředitele společnosti Ropid.

Většímu využití železnice v Praze by měly pomoci kratší intervaly na současných tratích a vytvoření nových zastávek a přestupních terminálů. Už od prosincového jízdního řádu se zkrátí intervaly vlaků například do Kladna, Nučic nebo Rudné. Podle Prokela se v budoucnu plánuje zřízení stanic Karlín a Zahradní město, vzniknout by mohla také zastávka Eden v blízkosti nového stadionu Slavie nebo Kačerov na trase do Zbraslavi a Vraného nad Vltavou.

Ropid v příštích dvou letech počítá také se zavedením dvou průjezdných linek, které budou projíždět přes hlavní nádraží. První bude spojovat Lysou nad Labem, Vysočany, Říčany a Strančice, druhá povede z Řevnic přes Černošice a Radotín do Libně, Úval a České Brodu.

Pražskou železnici čeká rovněž řada rekonstrukcí. Opravy si vyžádá trať mezi hlavním nádražím a Hostivaří, která navazuje na koridor do Českých Budějovic, a trať na Smíchov, z které byl dosud opraven jen úsek ve vinohradském tunelu.