Hromadnou havárii na D1 u Humpolce zavinil infarkt, řidič bral opiáty

Jihlava - Řidič kamionu, který zavinil letos v červenci hromadnou havárii na dálnici D1 na Vysočině, při které zahynuli dva lidé a další dva byli zraněni, dostal před nehodou infarkt. Pitva prokázala, že řídil s podkolenní protézou na pravé noze a užíval opiáty. Nehoda se stala v úseku mezi 76. a 77. kilometrem. Devětačtyřicetiletý Čech, který jel s kamionem ve směru z Prahy do Brna vjel do protisměru, kde se postupně srazil se čtyřmi osobními vozy a dvěma kamiony.

Policisté navíc zjistili, že neměl řidičský průkaz, protože rok předtím zavinil nehodu pod vlivem alkoholu. Řízení měl zakázáno do ledna 2010, uvedla pelhřimovská policejní mluvčí Hana Kotková.

„Devětačtyřicetiletý řidič z Táborska užíval lék Tramadol, který snižuje koordinaci a rychlost rozhodování,“ uvedla Kotková. Lék proti bolesti patří do skupiny opiátů ovlivňujících centrální nervový systém. Podle mluvčí řidič pracoval v den nehody u pražské firmy Karel Fous první den. „Zřejmě po něm asi řidičský průkaz nechtěli,“ domnívá se mluvčí.

Majitel firmy, která zaměstnala řidiče bez řidičského průkazu, opomněl i další náležitosti, které si musí od řidiče vyžádat – zdravotní testy, profesní osvědčení a dopravně psychologické vyšetření. Řidič neměl nic z toho. „Je to naprosto šílené a myslím si, že by se takový člověk vůbec neměl dostat za volant,“ komentoval řidičův stav mluvčí sdružení autodopravců Česmad Bohemia Martin Felix.

Havárie zablokovala 22. července na devět hodin dálnici D1 na hořickém konci Vojslavického mostu, po kterém vede dálnice nad vodní nádrží Švihov. Ve směru na Brno se oba jízdní pruhy pro řidiče otevřely po 18 hodinách a na Prahu po dalších dvou. 

Zřejmě největší hromadná nehoda na českých silnicích, která se odehrála 20. března na dálnici D1 mezi 100,5. a 127. kilometrem, se obešla bez obětí na životech. Nehodu zavinili řidiči jedoucí nepřiměřenou rychlostí. Během chvíle se stalo celkem 93 nehod, při kterých bylo poškozeno 231 vozidel. Tři lidé se zranili těžce a dalších 27 lehce.