Nadace VIA rozdělila ceny za pomoc lidem

Praha - Již po jedenácté rozdala nadace VIA ceny VIA Bona za filantropii, tedy nezištnou pomoc jiným. Ocenění má přispět k tomu, aby se dobročinnost a dárcovství stalo přirozenou součásti české společnosti. Důraz se klade především na firmy a jejich podíl na kultivaci života a společenské odpovědnosti. Získalo je pět firem a dva jednotlivci, mj. společnosti Citibank Europe nebo Telefónica 02.

Do soutěže se nominovalo padesát zájemců, kteří se utkali v šesti kategoriích - například v individuálním dárcovství, odvaze podpořit inovační projekt, dlouhodobém dárcovství nebo v zapojení zaměstnanců do dárcovství. Zvlášť hodnotila porota i velké a střední firmy. „Musím říct, že jsme rozhodně byli ve shodě u čtyř až pěti nominovaných,“ řekla členka poroty Ivana Vitoušová z Bílého kruhu bezpečí.

Mezi oceněnými firmami jsou například Bisport, Citibank Europe nebo Telefónica 02. Ta vyhrála za projekt na potlačení šikany na školách. „Začali jsme základními školami, protože věříme, že když tam se nám šikanu podaří minimalizovat, tak pak je možná šance, že se nedostane dále,“ informovala ředitelka Nadace O2 Telefónica ČR Ivana Šatrová.

Podpora neziskového sektoru patří dnes v Česku k standardnímu portfoliu každé větší firmy. Ty také stále častěji zakládají vlastní nadace a fondy. Přibývá ale také individuálních dárců, vstříc jim vycházejí i moderní technologie. Nejoblíbenějším způsobem podpory neziskových společností jsou tzv. dárcovské textové zprávy.