Do 2015 se tramvajové tratě v Praze mohou rozrůst až o 32 kilometrů

Praha - Do roku 2015 by mohlo v hlavním městě být až o dvaatřicet kilometrů tramvajových tratí víc. Vyplývá to z návrhů rozvoje kolejové sítě, které poskytl mluvčí pražského dopravního podniku Ondřej Pečený. Mezi nejdelší plánované úseky patří prodloužení tratí do Bohnic a Suchdola nebo propojení zastávek Pankrác a Dvorce.

Od soboty budou moci cestující v hlavním městě využít nové trasy ke stanici metra Radlická. Na další trať si budou muset lidé počkat více než rok.

V letech 2010 až 2011 plánuje dopravní podnik vystavět prodloužení ze zastávky Sídliště Barrandov do prostoru mezi Holyní a Slivencem. V konečné zastávce by měl podle Pečeného vzniknout terminál pro návazné autobusové linky a záchytné parkoviště P+R. Přestože dopravní podnik už zpracovává dokumentaci pro územní řízení, k realizaci jsou nutné ještě změny územního plánu.

V tomto období se počítá také se zprovozněním nového mostu z Holešovic do Troje, který propojí ulici Partyzánskou a Trojskou a bude vybudován v rámci stavby městského okruhu. „To umožní definitivní kvalitní řešení přechodu tramvajové tratě přes Vltavu v oblasti Troje a zrušení dlouhodobého mostního provizoria,“ uvedl Pečený.

Chystá se rovněž prodloužení tratě z Podbaby k plánované železniční stanici Praha - Podbaba tak, aby tam mohl vzniknout přestup na autobusy a vlaky. Trasa bude pravděpodobně zprovozněna v návaznosti na zřízení železniční zastávky. V dalších letech by pak odtud mohla tramvaj jezdit až do Suchdola.

Další plánované tramvajové trati jsou podle Pečeného pouze ve fázi zpracované studie. Mezi lety 2012 a 2015 by se tramvajového spojení mohli dočkat například obyvatelé malešického a bohnického sídliště. Do Malešic by trať vedla odbočkou z Vinohradské ulice, do Bohnic pak prodloužením z Kobylis.

Mezi zvažovanými trasami je také propojení Masarykova nádraží a Těšnova ulicí Na Florenci, zastávek Pankrác a Dvorce nebo napojení ze Sídliště Modřany k předpokládané stanici metra D Nové Dvory. Ve studiích se objevuje i mostní spojení Zlíchova a Dvorců, propojení Václavského náměstí s Vinohradskou třídou a prodloužení trati z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Vydáno pod