Výstavba druhé etapy obchvatu Nymburka začala

Nymburk - Za dva roky by měla být dokončena druhá etapa výstavby obchvatu Nymburka. Městem by pak už nemělo projíždět několik stovek kamionů denně, které teď znepříjemňují život místním obyvatelům. Stavba šestikilometrového úseku vyjde téměř na miliardu korun.

Stavba druhé etapy dnes oficiálně začala poklepáním na základní kámen. První úsek včetně nového mostu přes Labe je v provozu už od loňského roku, ale veškerá doprava ale stále vede středem města. Kamenný most přes Labe je navíc příliš úzký a dva kamiony se na něj vedle sebe vejdou jen s velkými obtížemi. „Všechno je hnáno centrem Nymburka přes jeden jediný most, který daleko široko je a je to neúnosné, je dobře, že ta investice začíná,“ řekl hejtman Středočeského kraje Petr Bendl (ODS).

Výstavbu obchvatu, který je plánován už od třicátých let minulého století, zdržovaly chybějící peníze a protesty občanských iniciativ. Obchvat by měl městu i jeho obyvatelům ulehčit a zpříjemnit život. Starostu Nymburka ale provázejí obavy o to, aby nová silnice neodvedla z města také potenciální turisty. „Město by se mohlo příliš zklidnit a ti, kteří se u nás zastavují při běžném průjezdu, tak že budou odvedeni mimo město a město se stane příliš klidným a ochudí to obchody a restaurace,“ sděluje své obavy starosta Ladislav Kutík (ODS).

Silnice I/38 jako mezinárodní tah E84 spojuje Berlín a Vídeň, hranice Německa a Rakouska a je taky spojnicí mezi D11 ve Středočeském kraji a dálnicí D1 na jižní Moravě. „Osmatřicítka spojuje města českého automobilového průmyslu, tedy Mladou Boleslav, Kolín ale i Nymburk a Jihlavu, to je její zajímavost,“ konstatuje generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Alfréd Brunclík.

První etapa stavby byla uvedena do provozu loni. Náklady na ni byly přibližně jednu miliardu korun. Stavba šestikilometrové druhé etapy, která bude stát zhruba 900 milionů korun, má být dokončena v říjnu 2010.

Hustý provoz na mostě v Nymburku
Hustý provoz na mostě v Nymburku