Kampaň k bezpečné jízdě má dva nové spoty

Praha - Kampaň ministerstva dopravy "Nemyslíš - zaplatíš!", která si klade za cíl snížit počet obětí dopravních nehod, se dnes rozšiřuje o dva nové televizní spoty. Jejich tématem je používání dětských autosedaček a řízení pod vlivem marihuany, informovala Ivana Jelínková z tiskového oddělení ministerstva dopravy.

V prvním spotu auto mladých novomanželů, kteří kouří marihuanu, nedá přednost v jízdě autobusu. Nevěsta při srážce umírá. Ve druhém videu novorozeně, které matka nepřipoutala do dětské autosedačky, nepřežije náraz do předního skla.

Zatím nejdražší reklama dopravního resortu s rozpočtem 150 milionů korun odstartovala dvěma spoty 1. října a potrvá až do roku 2010. Režisér Filip Renč natočil dohromady šest spotů. V říjnu měly dva z nich celkem 60 repríz a v televizi je vidělo přes pět milionů lidí, na internetu v září a v říjnu dalších asi dva a půl milionu. Nové klipy je možné vidět na webu kampaně.

„Přesto, že jsme teprve na začátku celého projektu, který potrvá až do konce roku 2010, můžeme už dnes s jistotou říci, že jde historicky o nejsledovanější dopravně preventivní kampaň v Česku. Věřím v její úspěšnost i v to, že bude pokračovat příznivý trend z října, kdy jsme zaznamenali na českých silnicích nejnižší počet usmrcených osob za posledních pět let,“ uvedl ministr dopravy Aleš Řebíček.

Kampaň, která vedle televizních spotů zahrnuje i rozhlasové vysílání, tiskovou inzerci, billboardy, reklamu v kinech, inzerci na internetu a další komunikační kanály, se inspirovala v anglosaských zemích.

V říjnu v Česku při nehodách skončil život 78 lidí, což je o 19 úmrtí méně než v roce 2007 a o 23 méně než v roce 2006. Je to nejnižší počet usmrcených při říjnových nehodách za posledních pět let. Od začátku roku zemřelo asi 760 lidí.

Vydáno pod