Mezi pražským Wilsonovým nádražím a Strančicemi tak má od prosince jezdit osobní vlak každou čtvrthodinu, dnes jezdí po půlhodině. Vložené spoje z Vysočan se do centra dostanou po Novém spojení. Zavedení nové linky S29 je možné díky dokončení rekonstrukce trati mezi Prahou a Strančicemi.
"Od často jezdících vlaků si slibujeme větší zájem Pražanů o cestování
vlakem. Mnozí cestující například v Uhříněvsi či Horních Měcholupech možná ani netuší, že v blízkosti jejich bydliště jezdí vlaky tak často. Navíc ve srovnání s autobusovou dopravou postiženou kolonami zajišťují vlaky bezkonkurenčně nejrychlejší spojení s centrem města," uvedl Martin Jareš, vedoucí odboru plánování společnosti Ropid, která organizuje integrovaný systém hromadné dopravy v Praze a okolí.
Dopravu na benešovské trati včetně nově zavedených spojů budou příští rok zajišťovat výhradně elektrické jednotky z 60. let, které jezdí na této trase dnes. Nové jednotky řady 471 se na trati mají objevit až v dalších letech, kdy bude dokončena optimalizace úseku Strančice–Benešov.