Výluky na trati mezi Plzní a Chebem budou pokračovat i příští rok

Cheb – Cestování vlakem mezi Plzní a Chebem nebude příští rok příjemnější než letos. Správa železniční dopravní cesty bude trať, kterou v jízdním řádu uvádí pod číslem 170, nadále opravovat a cestu budou komplikovat výluky. Cestující ovšem musí do autobusů přestupovat již letos. Poslední vlak projel z Plzně do Chebu 6. března, od té doby byly rekonstruovány úseky z Kozolup do Stříbra a později ze Stříbra do Svojšína. S počátkem platnosti nového jízdního řádu v polovině prosince se vlaky na trať konečně vrátí, ale celý úsek z Plzně do Chebu nezůstane průjezdný dlouho.

V polovině ledna se na trati začne znovu pracovat. Od 19. března do 3. prosince bude část trati opět zcela neprůjezdná a mezi Plzní a Chebem tak nebudou jezdit přímé vlaky. Do začátku srpna se má rekonstruovat úsek Pavlovice–Planá u Mariánských Lázní, po zbytek roku bude uzavřena část trati mezi Planou u Mariánských Lázní a Lázněmi Kynžvart.

V té době bude také úplně uzavřeno nádraží v Mariánských Lázních. „Dojde k rekonstrukci kolejiště včetně nového ostrovního nástupiště a nového podchodu,“ přiblížil důvody uzávěry železniční stanice ředitel karlovarského krajského centra osobní dopravy ČD Vladimír Omelka.

Trať z Plzně do Chebu prochází postupnou rekonstrukcí od roku 2005 jako součást tzv. III. tranzitního železničního koridoru, který pokračuje dále na východ do Prahy, Ostravy a přes Bohumín na Slovensko. Celá trať z Prahy přes Plzeň do Chebu by měla být zrekonstruována až v roce 2016, na úpravy zatím čeká úsek z Prahy do Plzně. Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Petra Hally budou po zmodernizované trati jezdit obvyklé vlaky až 120kilometrovou rychlostí a vlaky s naklápěcí skříní ještě o 25 kilometrů rychleji.

Jedním z důsledků výluk je postupný úpadek kvality vozového parku, který se objevuje na rychlících z Plzně do Chebu. Do roku 2004 po trati jezdily expresy a vlaky Intercity s modernizovanými vozy, ty se ještě do roku 2006 objevovaly na některých rychlíkách. Dnes se mezi Plzní a Chebem objevují pouze vagony staré zhruba 30 let proslulé lavicemi potaženými koženkou a nevysokou úrovní údržby a úklidu interiérů.

Stavba železničního koridoru
Stavba železničního koridoru