Ve Znojmě pokračuje rekonstrukce mostu

Znojmo - Ve Znojmě pokračuje druhou etapou rekonstrukce nejvyššího železničního mostu v Jihomoravském kraji. Na padesátimetrové pilíře, z nichž na konci minulého roku dělníci odstranili chátrající konstrukci, se začala nasouvat první část nového mostu, uvedl stavbyvedoucí Antonín Sněták.

„Zatím jsme na prvním pilíři, nasouvání dalších částí proběhne v únoru a dubnu, v červnu by měl celý most sedět na ložiskách,“ uvedl.

Více než 200 metrů dlouhý most mezi Znojmem a Šatovem začali dělníci demontovat na počátku října minulého roku. Ze strany od Šatova postupně vysunovali a odřezávali zhruba šedesátimetrové kusy konstrukce, nyní z opačné strany mostu nasouvají konstrukci novou. „Před samotným nasouváním musíme nejprve upravit pilíře, na kterých jsou nástavby pro původní most, a položit nová ložiska, pak teprve dovezeme a svaříme další část mostu,“ řekl Sněťák. Po novém mostu budou moci jezdit vlaky až osmdesátikilometrovou rychlostí.

Modernizace tratě Znojmo - Šatov, která je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň, začala loni v červnu, bude stát zhruba 1,2 miliardy korun.

Takzvaný šatovský most byl postaven na konci 60. let 19. století, první vlak po něm přejel 1. listopadu 1871. Původní železnou nýtovanou konstrukci, která byla označena za památkově chráněnou, nahradila v roce 1922 provizorní mostní konstrukce. Po té ale mohly motorové vlaky jezdit maximální rychlostí 30 kilometrů za hodinu.

Vydáno pod