Zastupitelé budou smlouvy s obcemi projednávat po celý rok. Termín připojení je stanoven na polovinu roku 2010. Podle Pospíšila je možná souhlas obcí v poslední etapě větší, protože starostové i obyvatelé už vědí, co integrovaná doprava obnáší a její zavedení očekávají. V řadě měst a obcí si podle něj také uvědomili to, že díky systému mohou žádat o evropské peníze na stavbu nebo přebudování autobusových nádraží, zastávek a přestupních terminálů. „Přesvědčili se, že je to příležitost, jak významně pohnout s centrem,“ řekl radní.
Integrovaný dopravní systém umožňuje lidem cestovat na jednu jízdenku vlakem, autobusem i městskou hromadnou dopravou. Cestující platí podle toho, kolik projedou zón. Jízda je tak většinou vyjde levněji. Systém také zavádí předplatné jízdenky, výhodné pro pravidelné cestující.
Systém se zavádí po etapách, první odstartovala v roce 2004. Celý kraj se má podle rozhodnutí zastupitelů připojit do konce roku 2010.