Ani po roce nefungují jízdenky v Pardubickém IDS tak, jak by měly

Pardubice – Rok po zavedení Integrovaného dopravního systému na Pardubicku stále není možné využít v hromadné dopravě všech její výhod. IDS, který má umožnit cestovat s jedinou jízdenkou regionálním vlakem, autobusem i městskou hromadnou dopravou, využijí naplno pouze majitelé čipové časové jízdenky, která platí na konkrétní trasu. Elektronické peněženky, jež by se daly uplatnit v libovolném dopravním prostředku, zatím lze využít jen omezeně.

„Preferujeme pravidelné cestující, pro něž to je i ekonomicky zajímavé. Dokonce mohou jízdenku využít v jeden den opakovaně, třeba jet ještě večer do města do kina, i když to zřejmě nebude častý případ,“ uvedl vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Pardubického kraje Jaroslav Vávra.

Časové jízdenky lze pořídit pouze na několika místech autobusových společností Veolia Transport a ČSAD Ústí nad Orlicí. Na vlak i MHD si ale cestující musí nechat s touto kartou vystavit na dráze ještě časový papírový doklad, který umí přečíst zařízení Českých drah a čtečky v městské dopravě. Elektronické peněženky si podle Vávry pořídilo asi dvacet tisíc lidí.

IDS spustil kraj vloni na Pardubicku a části Chrudimska, koncem roku 2008 připojil zbytek chrudimského okresu. Do systému se dosud zapojilo sedm autobusových dopravců, České dráhy a městská hromadná doprava v Pardubicích a Chrudimi.

Integrace dopravy v Pardubickém kraji nevyřešila základní a pro mnoho lidí naléhavější problém, kterým je nedostatek či absence spojů a jejich malá návaznost. V regionu existují desítky obcí, kam večer a o víkendu veřejná doprava vůbec nejezdí. Žádný zákon to sice podle Vávry neporušuje, nicméně obecně přijímaný standard základní dopravy splněn není.