V květnu začne vznikat nový pražský most, náhrada „rámusáku“

Praha – Nový pražský most z Holešovic do Troje začne v květnu stavět společnost Metrostav. V rámci výstavby tunelu Blanka vznikne nová cesta přes Vltavu, kterou budou moci využívat nejenom tramvaje, ale také auta, pěší a cyklisté. Informaci dnes zveřejnil ředitel magistrátního odboru městského investora Jiří Toman. Nový most má nahradit dosavadní provizorní konstrukci určenou pouze pro tramvaje známou jako "rámusák". Ten spojuje Holešovice a Tróju od roku 1982 a po celou dobu existence se hovoří o jeho nahrazení.

Toman očekává, že firma stihne most postavit do otevření tunelu. „Ke dni otevření Blanky bude otevřen i most v Troji,“ řekl Toman. Podle mluvčího Metrostavu Františka Poláka by měly práce na tunelu skončit koncem roku 2011.

Návrh mostu vychází z architektonické soutěže, kterou vypsal magistrát. Podle internetových stránek www.tunelblanka.cz byl z 20 návrhů vybrán obloukový most, který bude dlouhý asi 250 metrů. Prostředkem mostu povede tramvajová trať, autům budou sloužit celkem čtyři jízdní pruhy. Po stranách mostu budou chodníky pro pěší a pro cyklisty.

Most, který spojí ulice Partyzánskou v Holešovicích s Povltavskou na druhé straně řeky, má zejména pomoci dopravě v Praze 7. „Ulehčí Holešovičkám a Argentinské ulici, tak aby lidi přes Holešovičky nemuseli projíždět a nezatěžovali je,“ řekl Toman.

Most je součástí severozápadní části městského okruhu. Tato část městského okruhu bude dlouhá 6,4 kilometru. Zhruba 5,5 kilometru silnice povede tunely. Praha by měla za severozápadní část okruhu Metrostavu zaplatit 21,2 miliardy korun, dalších 4,5 miliardy korun bude stát technologické zařízení.