Paříž chystá novou dopravní koncepci, upřednostní MHD a taxi

Paříž – Novinkou v pařížské dopravě je taxilinka z letiště do centra města. Pro taxíky je na silnicích vyhrazen jeden pruh podobně jako například v Londýně, kde je vyhrazený pruh pro autobusy a taxíky. Lidem, kteří denně dojíždějí autem do Paříže, se ale novinka nelíbí, protože uzavření jednoho pruhu ještě zintenzivnilo ranní zácpy běžné na příjezdových cestách do francouzské metropole.

Upřednostnění taxíků je součást nové dopravní koncepce, kterou prosazuje pařížská radnice. Ta má usnadnit průjezd městem prostředkům veřejné dopravy, mezi kterou řada měst řadí i taxi. Novou taxilinku na letiště si oblíbili turisté, řada lidí ji ale kritizuje i kvůli tomu, že taxíky většinou jezdí zbytečně prázdné. Radnice se ovšem brání mimo jiné tím, že do vyhrazených pruhů pouští ve špičkách také městské autobusy.


Zvláštní pruhy pro taxíky či autobusy jsou většinou spojeny také s cyklistickými pásy, neboť kola jsou další dopravní prostředek, který Paříž podporuje.

Novinář Jan Šmíd připomíná, že cestování autem po Paříži je velmi komplikované, nejenom kvůli zácpám, ale také pro složité parkování. „Je to obrovský problém, protože na to, abyste mohli zaparkovat v centru města, musíte nejprve najít místo. Můžete zaparkovat v podzemní garáži, ale ty jsou ve vnitřní Paříži poměrně drahé. Když se vám podaří najít na ulici místo, budete si muset koupit kartu a teprve s ní můžete na parkovací hodiny a můžete zaplatit poplatek. Často je parkování omezeno pouze na dvě hodiny,“ shrnuje potíže s parkováním v Paříži novinář, který tam žije a pracuje. Za jistých okolností tak může být zaparkování auta dražší než hotel.

Kola
Kola