Na plzeňskou Americkou třídu se vrátila auta

Plzeň - Americká třída v Plzni, která je od rána v provozu po roční generální opravě, nepůsobí zatím řidičům problémy. Na bulvár, který se měl původně otevřít pouze pro trolejbusy a autobusy MHD a pěší, zajíždí zatím výrazně méně aut než před zahájením rekonstrukce. Hodně lidí o otevření ještě neví, doprava bude houstnout od příštího pondělí, uvedl ředitel městské policie Luděk Hosman. Opravený bulvár v centru města se zatím v pěší zónu měnit nebude.

Na Americkou, která je jednou z nejfrekventovanějších ulic v Plzni, už mohou po roce odbočovat vozidla z Klatovské třídy, severojižní magistrály krajského města, nejzatíženějšího dopravního tahu v Plzni. Řidiči mířící z Klatovské smí zabočit na Americké doleva do první příčné - Jungmannovy ulice. Na jejím konci odbočují do obou směrů, k Měšťanské besedě i Divadlu J. K. Tyla. Z opačného směru od Západočeského muzea jsou Kopeckého sady neprůjezdné, ulice je tam zjednosměrněná. Přenosné dopravní značky už nahradilo značení svislé.

Podle Hosmana strážníci řidiče nepokutují, ale pouze vysvětlují, kde jsou objízdné trasy. Nepovolené vjezdy řeší nejčastěji právě v oblasti od muzea do Kopeckého sadů, tedy k Měšťanské besedě. Martinská ulice se změnila v pěší zónu a je neprůjezdná z obou směrů.

Ani městský dopravní podnik nehlásí výrazné problémy v plynulosti veřejné dopravy. Podle ředitele Michala Krause se objeví až zhruba na začátku příštího týdne. Hodně řidičů ještě jezdí po objízdných trasách.

Projekt rekonstrukce Americké třídy vycházel z jejího plánovaného zklidnění. Silnice je teď zúžená a nápor všech aut včetně veřejné dopravy nemusí zvládnout. Zkušební provoz automobilů na zúžené Americké potrvá až do 30. června. Do té doby budou zastupitelé znát výsledky odborného průzkumu, který řekne, zda užší silnice nepůsobí problémy zejména veřejné dopravě, která má v ulici dvě zastávky. Před začátkem rekonstrukce projíždělo Americkou ulicí 13 000 aut denně.

Rekonstrukce Americké třídy stála plzeňskou radnici 194 milionů korun.