Projekt (Ne)zvratné osudy se zaměří na mladé řidiče

Praha - Ministerstvo dopravy (MD) rozšiřuje svou kampaň Nemyslíš, zaplatíš. Kromě natáčení dalších videoklipů odstartovala také pilotní část nového projektu s názvem (Ne)zvratné osudy. Nový projekt se zaměřuje zejména na mladé řidiče, kteří jsou podle statistik jednou z nejrizikovějších skupin na českých silnicích. Záměr ministerstva dopravy je do roku 2010 snížit počet mrtvých na silnicích na polovinu ve srovnání s rokem 2002. Za loňský rok podle MD například zemřelo na silnicích 992 lidí.

Studenty některých středních škol a učilišť ve věku od 17 do 19 let navštíví v nejbližších měsících svědci a účastníci dopravních nehod, kteří s nimi budou diskutovat o vlastních zkušenostech. Dojem ze sledování televizních spotů chce tak ministerstvo dopravy rozšířit o osobní emotivní výpovědi. Pilotní projekt začal v dubnu a potrvá tři měsíce. Testovat se bude na školách v Praze a Středočeském kraji.

Dále pokračuje i kampaň Nemyslíš, zaplatíš. Režisér Filip Renč natočí dva další nové spoty zaměřené na diskotéku a agresivitu. Kampaň je podle MD inspirována podobnými akcemi v zahraničí. Především v anglosaských zemích, kde lze běžně spatřit billboardy či spoty s drastickými obrázky obětí nehod.

Cílem ministerstva dopravy je snížit do roku 2010 počet usmrcených v silničním provozu na polovinu úrovně roku 2002. Za dva roky by tak nemělo zemřít na silnicích více než 650 osob ročně.