Součástí policejní kampaně bude spot režiséra F. A. Brabce

Praha - Po nedávné náborové kampani, založené na hesle Pomáhat a chránit, dnes policie představila kampaň novou, jejíž součástí je také televizní spot renomovaného režiséra Františka Antonína Brabce, autora filmů Král Ubu nebo Kytice. Policejní složky České republiky dlouhodobě trápí personální nedostatek. Přestože během posledních dvou let policejní podstav výrazně klesl, stále v současnosti schází policii 4 224 příslušníků. Policejní prezident Oldřich Martinů přičítá zásluhu za loňský rekordní přírůstek nových příslušníků právě náborové kampani.

„Tohoto čísla se nám podařilo dosáhnout zejména díky předchozí náborové kampani,“ konstatoval Martinů při představení nového televizního spotu. Martinů si od nové kampaně slibuje, že posune policejní podstav pod úroveň 4 tisíc příslušníků, které přibližně v současnosti policii scházejí.

„Loni nám odešlo něco málo přes 3 000 policistů, letos odhadujeme, že to bude zhruba 1 000 policistů do konce roku. Pokud k tomu připočteme odhad, kolik nabereme i díky náborové kampani, tak bychom se chtěli dostat na cílové číslo 43 500 a ten podstav by mohl činit něco pod 4 000, přesněji 3 700,“ uvedl policejní prezident s tím, že cílovou skupinou náborové kampaně jsou občané ČR ve věku 18-35 let, kteří splňují psychologická, kondiční a zdravotní kritéria.

1Ivan Langer o hesle Pomáhat a chránit:

„Pomáhat a chránit není jen nápis na policejních autech, není to jen heslo na plakátech. Pomáhat a chránit v sobě zahrnuje základní filosofii reformy Policie ČR… Je to smysl práce u policie.“

Marketingový odborník Daniel Köppl:

„To motto (Pomáhat a chránit) je lehká amerikanizace, snaha o jakoby americkou podobu policie. Na druhou stranu to není nic neobvyklého, většina značek má tendenci se přiblížit spotřebiteli… Pokud jde o náborovou kampaň, její hlavní přínos je ve zlepšení image policie… Dává to zhruba informaci, jaká policie je a co od ní můžeme čekat.“

Kampaň má také povzbudit policisty ve službě

Policejní ředitel pro lidské zdroje Roman Fidler řekl pro ČT, že nová kampaň se nesoustředí pouze na potenciální uchazeče o policejní ostruhy, ale také má povzbudit policisty, kteří již v řadách bezpečnostních složek působí. Podle Fidlera byla předcházející kampaň jedním z důvodů, proč loni k policii nastoupilo nejvíce nováčků za posledních několik let. „K policii nastoupilo 3 800 lidí, když budu mluvit rámcově… K tomu, aby mohl tento počet nastoupit, se muselo hlásit minimálně jednou tolik uchazečů, protože výběrové řízení je velice náročné a do našich řad se dostane maximálně 50 procent lidí, kteří mají zájem u policie pracovat,“ vykreslil pro ČT situaci Roman Fidler.

Náborový televizní spot se inspiruje skutečnou událostí

Televizní spot režiséra F. A. Brabce vychází ze skutečné události. V únoru 2006 zachraňovali dva policejní příslušníci Miroslav Havelka a Martin Černý krátce po druhé hodině odpolední v obci Chvaletice chlapce, pod kterým se prolomil led. „Je to špičkový profesionální výkon celého týmu, který spot zrealizoval,“ komentoval krátce svůj počin režisér Brabec.

Marketingový odborník a šéfredaktor časopisu Marketing & Media Daniel Köppl soudí, že televizní spot má na případné zájemce o práci u policie jen minimální účinek. „Pokud jde o shánění lidí, tak nejúčinnější jsou opravdu tisková a internetová inzerce, kde prostě dáte inzerát, co nabízíte a co požadujete, a tam to klapne nejlépe,“ řekl ČT Daniel Köppl. Představa, že po odvysílání televizního spotu bude stát před náborovými středisky fronta kvalitních uchazečů, je v Köpplově pohledu iluzorní.

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Více fotek
  • Ilustrační foto autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/9/816/81520.jpg
  • Ilustrační foto autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/6/537/53655.jpg
  • Roman Fidler autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/9/816/81519.jpg
  • František Antonín Brabec autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/9/816/81570.jpg