České dráhy zlevňují, změní se i jízdní řád

Praha - České dráhy na léto zlevní většinu jízdenek. Na dnešní tiskové konferenci představily takzvanou protikrizovou nabídku, v rámci které se vrátí o prázdninách k loňským tarifům a sníží cenu síťových jízdenek v krajích. Levnější jízdenky mají především naplnit krajské osobní vlaky. Upravené ceny jízdného mají platit od 21. června. Změny nastanou také u pendolina. Nově pojede z Prahy až do Třince.

„Když nemají lidé na zahraniční dovolenou, umožníme jim levněji cestovat doma,“ uvedl vedoucí oddělení cenotvorby Tomáš Čech. Dráhy tak podle něj posílí svou pozici na trhu a pomůžou podnikatelům v krajích. Jestliže se zvýší počet cestujících o pět procent, tak mohou ČD slevu prodloužit, doplnil Čech. Od 21. června do 22. září se cena vnitrostátních jízdenek mezi konkrétními stanicemi sníží na loňskou cenu, která byla o dvě koruny nižší. Víkendová skupinová jízdenka SONE+ bude platit i ve všední den a síťová krajská jízdenka RegioNet zlevní ze 150 korun na 99 korun. Sleva bude pro všechny cestující bez rozdílu věku. Loni v prosinci dráhy většinu jízdenek zdražily.

České dráhy chtějí dostat více lidí i do pendolina

Video Telefonát Tomáše Čecha
video

Telefonát Tomáše Čecha

Od příštího týdne proto začne vlak pendolino jezdit z Prahy až do Třince. Pasažéři by trasu měli ujet asi za čtyři hodiny. Změny tarifu mají platit od 21. června, týden po začátku platnosti druhé změny jízdního řádu. Kromě toho se od 14. června budou nově povinné místenky na pendolina mezi Prahou a Brnem k jízdenkám vydávat zdarma. České dráhy zatím na pendolinu prodělávají. Poslední čísla mluví o více jak půl miliardě korun. A to i přesto, že jezdí průměrně vytížené na šedesát procent. Celková obsazenost všech vlaků se přitom pohybuje mezi 30 až 40 procenty. 

České dráhy loni přepravily přes 175 milionu lidí. Zvýšit jejich počet by letos měly pomoci i mezinárodní spoje. Dráhy proto rozšiřují nabídku takzvaných nízkonákladových jízdenek do zahraničí. Pod názvem eTiket doprodává část volných kapacit ve vlacích například do Hamburku, Vídně, na Rujanu a Drážďan. „Jednáme s německou stranou o výstavbě potřebných koridorů. Plánujeme trasu do Drážďan. Nebude to ale dřív než za dva roky,“ říká náměstek ředitele Českých drah Antonín Blažek.