Na pražském hlavním nádraží se otevřely nové pokladny

Praha - Na pražském hlavním vlakovém nádraží skončila druhá etapa rekonstrukce. Část odbavovací haly se v nákupní centrum proměnila už začátkem června, od dnešního dne jsou pro cestující otevřeny i nové odbavovací prostory a zákaznické centrum. Nové pokladny v místě někdejší úschovny zavazadel jsou zatím ale k dispozici především lidem shánějícím jízdenku do zahraničí nebo na pendolino. Další přepážky se otevřou 8. července. Obnova nádraží otevřením tzv. ČD centra nekončí. Zbývá opravit celou jižní část odbavovací haly, posléze by měla na řadu přijít také střecha nádražní dvorany a především chátrající secesní Fantova budova. Celková cena investice za revitalizaci stanice je kolem jedné miliardy korun. Práce provádí společnost Metrostav. Investorem rekonstrukce je italská firma Grandi Stazioni.

„My dnes otevíráme odbavovací centrum, kde si cestující budou moci koupit jízdenky a získat informace o spojích, a toto odbavovací centrum je součástí druhé etapy revitalizace pražského hlavního nádraží, která trvala 14 měsíců a byla dokončena na konci května,“ uvedl mluvčí společnosti Grandi Stazioni Martin Hamšík. Vznikly tam nové obchodní prostory o celkové rozloze přes 4 000 metrů čtverečních, které se postupně otevírají.

Wilsonovo nádraží by mělo být jedno z nejhezčích v Evropě

Video Ekonomika ČT24 o rekonstrukci Hlavního nádraží v Praze
video

Ekonomika ČT24 o rekonstrukci Hlavního nádraží v Praze

V rámci druhé etapy rekonstrukce byla vybudována nová skleněná fasáda, osvětlení a stropní podhledy, elektrické rozvody, revitalizována byla podlažní krytina. V prostorách nádraží vzniklo technické zázemí, které ovládá nový systém vytápění a klimatizace a bezpečnost cestujících byla posílena instalací nových kontrolních kamer. Nové eskalátory ulehčí spojení mezi přízemím a prostory v prvním patře. Novinkou jsou informační kiosky a také tabule s informacemi o spojích. Na cestující čekají i dvě nové toalety. Nové pohyblivé chodníky mezi jednotlivými úrovněmi stanice zjednoduší také cestování vozíčkářům.

„My bychom z pražského hlavního nádraží rádi vytvořili nejenom místo, odkud se bude cestovat, ale kde se lidé budou scházet a kde budou rádi trávit svůj čas a užívat si ten pobyt tady,“ řekl Hamšík. Podobné naděje vkládá do rekonstrukce Wilsonova nádraží i generální ředitel Českých drah Petr Žaluda. „Věřím, že pražské nádraží se stane jedním z nejhezčích železničních stánků v Evropě,“ uvedl.

Rekonstrukce čeká i další pražská nádraží

Podle náměstka pro osobní dopravu ČD Antonína Blažka dráhy plánují modernizovat a rekonstruovat během pěti let i holešovické a Masarykovo nádraží. České dráhy chtějí upravovat i samotné cílové stanice spojů. „Jednotlivé příjezdové destinace různých typů vlaků závisely především na kapacitě tratí, které spadají do uzlu Praha. Nové pražské spojení nám otevřelo nové možnosti v průtahu vlaků napříč hlavním nádražím,“ uvedl Blažek.

Otevření této části hlavního nádraží přináší zcela nový prostor pro
cestující. Rekonstrukce pokračuje dále a během léta se pro cestující uzavře jižní část nové odbavovací haly a přibližně za rok tam vznikne nová opravená přístupová hala. Celkově má být rekonstrukce dokončená do konce roku 2012, uvedl Hamšík. Hlavní nádraží prošlo poslední velkou úpravou v roce 1979, kdy byla dokončena nová budova směrem do Vrchlického sadů.

Nové obchody na pražském hlavním nádraží
Zdroj: ČT24
Autor: ČT24