Jihočeské silnice a tratě začínají pozvolna fungovat

Volary - Dopravní cesty v jižních Čechách začínají po ničivých povodních opět fungovat. Vlaky se již rozjely po většině zatopených kolejí, problémy však přetrvávají na trati ze Strakonic do Volar. Tamní kolej byla vodním živlem silně poškozena. Rozvodněný potok strhl opěrnou zeď mostu na trati. Kusy podemletého betonu se zábradlím ještě dnes zůstávaly ležet v korytě potoka.

Na železniční stanici Kubova Huť, nejvýše položené u nás, dnes správci pracovali celý den. S odklízením škod pomáhal i speciální vlak s obřím pneumatickým kladivem. Trať je v okolí zpevňována ocelovou stěnou. Její jednotlivé díly měří kolem osmi metrů. „Bude to sloužit k tomu, aby nedošlo k ujetí železničního náspu,“ uvedl zástupce Správy železniční dopravní cesty Tomáš Vysoký.

Neprůjezdná zůstává trať mezi Volyní a Lčovicemi. Dopravci nyní vybírají firmu, která bude mít za úkol koleje opravit. Podle mluvčího SŽDC Pavla Hally se předběžné odhady škod na jihočeských tratích pohybují kolem 80 milionů korun.

Obnovování silniční dopravy zatím komplikují zejména nánosy bahna a kamení. Na seznamu uzavřených silnic zůstává už jen cesta z Netolic do Bavorova. I přes přítomnost vody zde začínají projíždět první vozidla. Škody na silnicích zatím odhadují zástupci kraje na miliony korun. Až voda opadne, zaměří se kraj na stav mostů a konečné vyčíslení škod. O víkendu by podle silničářů měly být všechny cesty průjezdné, nicméně původní provoz silnic bude fungovat až ve druhé polovině července.

Propadlý můstek
Propadlý můstek