Práce na trati Brno-Břeclav neovlivní mezinárodní provoz

Brno - Moderní rekonstrukce vlakové trati Brno-Břeclav, jedné z nejvytíženějších v zemi, by podle názoru expertů neměla výrazněji ovlivnit provoz mezinárodních vlaků na této trase. Rychlíky by měly nabírat pouze několikaminutové zpoždění. Snížená kapacita se tak dotkne především osobní dopravy - na trati přestanou jezdit spěšné vlaky, osobní pojedou v jiné časy nebo je nahradí autobusy. Ode dneška do 2. září potrvá první ze tří etap. Úprav se dočkají Modřice a Hrušovany u Brna, řekla dnes regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

„Během prací bude po určitou dobu vypnuto elektronické zabezpečovací zařízení, a to jak ve stanici, tak na přilehlých traťových úsecích. Nahrazeno bude jiným typem zabezpečení jízd vlaků, při kterém však kapacita železniční dopravní cesty značně poklesne,“ řekla Šubová.

První ze tří etap stavby se dotkne nejvíce vlaků osobní dopravy. Mezistátní vlaky budou jezdit i nadále beze změny, vnitrostátní rychlíky na trati Brno - Břeclav - Hodonín - Olomouc budou z Brna odjíždět a do Brna přijíždět o šest minut dříve než dosud.

Některé spoje budou nahrazeny autobusovou přepravou

Spěšné vlaky z Brna do Břeclavi a Hodonína nahradí autobusy. Do Hodonína pojedou z Brna přímo, ty směrem na Břeclav budou zastavovat také v Hustopečích u Brna, Velkých Pavlovicích a Podivíně. Mezi Břeclaví a Hodonínem spěšné vlaky nahrazeny nebudou.

U osobních spojů dojde často k časovým posunům, kvůli kterým přestane v dopravních uzlech fungovat návaznost na autobusovou dopravu. Část spojů, především ve všední dny odpoledne navíc nahradí autobusy. Výlukový jízdní řád je k dispozici na internetových stránkách Českých drah a elektronických vyhledávačích spojení, vyvěšen je i na každé z dotčených stanic a zastávek.

Nádraží Lednice
Nádraží Lednice